ارتقاء باتری‌های گرافنی برای توسعه بازار خودروهای الکتریکی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافن از دستاورد جدید خود در تولید نمونه اولیه باتری‌های گرافنی با عملکرد بسیار بالا خبر داد.

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) نمونه اولیه باتری تولید شده با استفاده از فناوری خود را «یک دستاورد خارق‌العاده» توصیف می‌کند. باتری‌های NexTech با استفاده از نانو پلاکت‌های گرافن این شرکت موسوم به G+ ساخته شده که از نظر توان کاری به بیش از ۴۰۰ وات ساعت بر هر کیلوگرم رسیده است که برای بسیاری از کاربردهای باتری این توان بسیار جالب توجه است.

به گفته مسئولان این شرکت، دستیابی به این نقطه عطف موجب شده تا امروز NexTech را بتوان به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی در رقابت برای کسب بازار خودروهای الکتریکی قلمداد کرد.

نمونه‌های اولیه این باتری توسط توسعه‌دهنده و تولیدکننده باتری‌های لیتیوم گوگرد تولید شده ‌است که براساس اطلاعات منتشر شده، باتری‌های NexTech به کارایی بیش از ۴۰۰ وات ساعت بر کیلوگرم (وات ساعت در هر کیلوگرم)، اندازه‌گیری معمول دانسیته انرژی در یک سیستم عملی رسیده است.

NexTech با استفاده از کاتد و مواد الکترولیتی اختصاصی خود چندین نمونه اولیه تولید کرده است که انرژی ویژه‌ آن ۴۱۰ وات ساعت/کیلوگرم با وزنی کمتر از ۳۰ گرم ایجاد می‌کند. برای مقایسه در نظر داشته باشید که باتری‌های لیتیوم یون استاندارد دانسیته انرژی ۱۰۰-۲۶۵ Wh / kg دارند.

بیل برگر، مدیر اجرایی پروژه NexTech می‌گوید: «ما با عبور از مرز ۴۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم در سلول‌های نمونه اولیه پیش تولید خود بسیار هیجان زده‌ایم و مشتاقانه منتظر حمل این باتری‌های نسل بعدی برای شرکا و اولین مشتریان راهبردی خود هستیم.»

برگر می‌افزاید: «دستیابی به بیش از ۴۰۰ وات‌ساعت بر کیلوگرم در یک سیستم عملی، دستاوردی بسیار بزرگ برای کاربردهای مختلف محسوب می‌شود که در حال تبدیل شدن به یک واقعیت تجاری است. این فناوری به وضوح به نقطه عطف خود در رقابت برای کسب بازار خودروهای الکتریکی رسیده است.»

جولیو سزارو، مدیر اجرایی دایرکتا پلاس می‌گوید که این یک موفقیت خارق‌العاده توسط NexTech است. سزار می‌افزاید: «علم و مهندسی مواد در پاسخگویی به چالش‌های جهانی مانند افزایش تقاضا برای انرژی بسیار مهم هستند. این دستاورد ما در شرکت دایرکتا پلاس نشان دهنده گشودن بازاری جدید با پتانسیل بالا است.»