قراردادی ۱٫۹۵ میلیون پوندی برای توسعه محصولات نانویی

شرکت ورسارین با انعقاد قراردادی با وزارت دفاع بریتانیا، برای توسعه محصولات نانویی به‌منظور استفاده در بخش دفاعی و امنیت بریتانیا اقدام خواهد کرد.

گروه مهندسی مواد پیشرفته ورسارین (Versarien) اعلام کرده است که این شرکت قرادادی با آزمایشگاه دفاع، علوم و فناوری، بخشی از وزارت دفاع بریتانیا، منعقد کرده است.

این قرارداد مربوط به توسعه یک محصول نانویی بوده که با بودجه‌ای به مبلغ ۱٫۹۵ میلیون پوند فرآیند توسعه آن به این شرکت اعطا شده ‌است. آزمایشگاه دفاع، علوم و فناوری موسوم به DSTL مسئول اطمینان از کمک علوم و فناوری نوآورانه در دفاع و امنیت بریتانیا است.

این توافق‌نامه به توسعه کامپوزیت‌های پلیمری تقویت شده با گرافن برای برخی از کاربردهای مرتبط با حوزه دفاعی بوده که جزئیات آن همچنان محرمانه است. این شرکت به‌دلیل قابلیت‌های فنی خود و همچنین کیفیت گرافن تایید شده‌ای که دارد، برای انجام این پروژه انتخاب شده‌ است.

این توافق‌نامه شامل بسته‌های کاری مختلفی از جمله بررسی مقالات علمی، توسعه کامپوزیت‌های پلیمری تقویت شده با گرافن برای سه کاربرد خاص و اثبات عملکرد و بهره‌برداری از این کاربردها است. این بسته‌های کاری قرار است تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ تکمیل شوند.

نیل ریکتز، مدیر عامل شرکت ورسارین، می‌گوید: «ورسارین بسیار خوشحال است که این قرارداد توسط آزمایشگاه دفاع، علوم و فناوری وزارت دفاع بریتانیا به این شرکت اعطا شده ‌است. این قرارداد کیفیت محصولات و توانایی فنی ما را تأیید می‌کند. ما مشتاقانه منتظریم که پروژه را به موقع به اتمام برسانیم و از وزارت دفاع در استفاده از گرافن در کاربردهای نظامی حمایت کنیم.»

چند ماه قبل، شرکت ورسارین موفق به دریافت وام ۵ میلیون پوندی از مرکز نوآوری‌ بریتانیا شد. بنیاد نوآوری بریتانیا طی سه سال گذشته با اختصاص بودجه‌ای برای شرکت ورسارین از تولید گرافن در این شرکت حمایت کرده است. اختصاص این وام که در ابتدای جولای ۲۰۲۰ انجام شده، قرار است در تسهیل تولید مقادیر کافی گرافن توسط شرکت ورسارین به کار گرفته شود. وام‌های نوآوری که برای پشتیبانی از شرکت‌های کوچک و متوسط بریتانیا اختصاص داده می‌شود، به دنبال توسعه محصولات، فرایندها یا خدمات جدید بهبود یافته است و همچنین پروژه‌های تحقیق و توسعه که در مراحل آخر کار خود هستند و هنوز به مقیاس تجاری‌سازی نرسیده‌اند، از این وام‌ها بهره‌مند می‌شوند.