تولید جلیقه‌های محافظ نانویی برای افراد غیرنظامی

با شدت گرفتن ناآرامی‌های مدنی در آمریکا طی یک‌سال گذشته، شرکت سیتیزن آرمور جلیقه‌های ضدگلوله برای استفاده توسط افراد عادی و غیرنظامی تولید کرده است، جلیقه‌هایی که با استفاده از فناوری ‌نانو تقویت شده ‌است.

شرکت سیتیزن آرمور (Citizen Armor) جلیقه ضدگلوله با کاربرد غیرنظامی تولید کرده که به مراتب از چلوار (kevlar) عملکرد بهتری دارد.

با افزایش ناآرامی‌های مدنی در سراسر آمریکا در سال ۲۰۲۰، جای تعجب نیست که مردم این کشور نگران محافظت از عزیزان خود باشند. در حال حاضر اصطلاح جلیقه‌های محافظ و ضدگلوله از فیلم‌های جنگی یا بازی‌های ویدیویی به سبک نظامی خارج شده و وارد زندگی روزمره مردم این کشور شده ‌است. دلیل این موضوع آن است که خشونت با اسلحه در سال‌های اخیر افزایش یافته است.

بنابراین، جای تعجب نیست که جلیقه ضدگلوله به یک صنعت جذاب تبدیل شده‌ است؛ از این رو، شرکت سیتیزن آرمور در یوتا با استفاده از فناوری پیشرفته‌ای که قبلاً فقط برای ارتش در دسترس بود، جلیقه‌های ضد گلوله، سپر و مواردی از این دست را تولید می‌کند.

سیتیزن آرمور در بازار تولید جلیقه‌های محافظ پیشرو است، این شرکت با استفاده از فناوری Protek ™ graphene که لیسانس آن را از سیستم‌های دفاعی ATEK دریافت کرده، جلیقه، کوله پشتی، شیلدهای مقاوم در برابر گلوله تولید می‌کند.

علاوه‌بر این، این جلیقه زمانی که خیس باشد نیز به خوبی کار می‌کند و با رطوبت یا گذشت زمان تخریب نمی‌شود چیزی که نمی‌توان برای سایر زره پوش‌های بالستیک موجود در بازار گفت.

جلیقه محافظ گرافن Protek قابلیت محافظت بی‌نظیر برای کاربر به ارمغان می‌آورد و در عین حال بسیار انعطاف‌پذیر، سبک و راحت است.

جلیقه Protek ™ ضد آب بوده، در برابر اشعه ماورا بنفش و عوامل محیطی مقاوم است و از ۷ سال ضمانت برخوردار است.

چلوار که نوعی الیاف سنتزی است و هنوز هم به‌طور گسترده در بازار مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای اشکالات فراوانی است. این ماده از آنجا که رطوبت را به سرعت جذب می‌کند، به عوامل محیطی بسیار حساس بوده و درصورت خیس شدن می‌تواند بی‌اثر باشد، که این موضوع یک اشکال اساسی است.

اما جلیقه گرافن Protek  عملکرد بسیار خوبی داشته و عاری از اشکالات چلوار است. براساس اطلاعات این شرکت، در مقایسه با جلیقه‌های سنتی، وزن جلیقه ضدگلوله‌ای که آنها تولید می‌کنند تا ۶۶ درصد کاهش یافته است، این موضوع موجب شده تا این جلیقه به اندازه کافی نرم و انعطاف‌پذیر باشد تا برای مدت طولانی پوشیده شود.

علاوه‌بر این، نتایج آزمایش‌ها نشان داده است که Protek حتی پس از غوطه‌وری کامل در آب، به‌طور موثری عمل می‌کند.