ارائه سامانه‌ای برای فرمولاسیون نانوذرات در صنعت دارو

شرکت اجایلنت برای کمک به صنعت دارو، دستگاهی به بازار عرضه کرده که به تولید داروهای حاوی نانوذرات کمک شایانی می‌کند.

شرکت اجایلنت تکنولوژیز (Agilent Technologies) برای رفع نیاز صنعت دارو به سیستم‌های سازگار و نیمه خودکار فرمولاسیون داروهای نانوذرات، دستگاه جدید خود موسوم به NanoDis را معرفی کرده است.

این سیستم جدید NanoDis گردش کاری اختصاصی را در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد که به‌صورت خودکار بوده و قابل کنترل است.

این سیستم ابزار و نرم‌افزار شرکت اجایلنت را با هم ترکیب کرده و به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند ملزومات ۲۱ CFR Part 11 و سایر الزامات مقرراتی را در حوزه دارو اعمال کنند.

NanoDis System، به شیمی‌دانان فعال در بخش تحقیق و توسعه فرمولاسیون دارو کمک می‌کند تا فرمول‌های جدید را سریع‌تر تولید کند.

همچنین این فناوری به تیم‌های تولیدی کمک می‌کند تا محصولات دارویی جدید را که برای فروش تجاری آماده هستند به‌صورت خودکار و سازگار تحویل دهند و این داروها در حین فرآیند تولید از تکرارپذیری برخوردار بوده و کیفیت و محصولات در خروجی‌های مختلف خط تولید یکسان باشد.

مایکل فرانک، معاون بخش بازاریابی جهانی جداسازی فاز مایع اجایلنت می‌گوید: «معرفی سیستم NanoDis توسط اجایلنت از این حیث مهم است که اولین رهیافت آزمایش نانوذرات است که اجازه می‌دهد روش‌های تست به راحتی از R&D به QC منتقل شوند. این فناوری از دانشمندان در جلسات مربوط به نیازهای داروسازی ایالات متحده (USP) پشتیبانی می‌کند.

وی می‌افزاید: «سیستم NanoDis می‌تواند به‌طور جهانی پیاده‌سازی شود؛ بنابراین، این فناوری به ما این تضمین را می‌دهد که آزمایشگاه مشتریان ما در هر نقطه از جهان بتوانند نتایج یکسانی را ارائه دهند.»

اگرچه در حال حاضر بسیاری از داروهای نجات‌دهنده که با استفاده از نانوذرات توسعه پیدا می‌کنند برای رهایش دارو به نانوذرات نیاز دارند، اما از منظر انحلال، کار با نانوذرات پیچیده است.

این نوع داروها به بهبود مراقبت از بیمار کمک کرده و همچنین به ارتقاء نتایج درمانی به ویژه در بیماران سرطانی و قلب کمک شایانی می‌نماید، چرا که این نوع فرمولاسیون نانوذره‌ای باعث کاهش عوارض جانبی دارو شده و حلالیت بهتر دارو و فراهمی ‌زیستی دارو را بهبود می‌دهند.

آزمایش روی نانوذرات یک نیاز نظارتی مهم برای فرآیند توسعه، تولید و تضمین کیفیت در شرکت‌های دارویی است که شرکت اجایلنت به این نیاز پاسخ داده است.