تولید انبوه ماسک‌های ضدویروس با استفاده از جوهرهای گرافنی

شرکت هایدال به تازگی خبر از تولید ماسک‌های گرافنی با قابلیت شستشو توسط شریک تجاری این شرکت داده است، ماسک‌هایی که در آن‌ها از جوهر گرافنی استفاده شده ‌است.

شرکت هایدال گرافن اینداستریز (Haydale Graphene Industries) اعلام کرد که شریک تجاری هایدال تولید ماسک‌های صورت را آغاز می‌کند، ماسک‌هایی که در آن‌ها از گرافن شرکت هایدال استفاده شده ‌است.

هایدال گفته است که IRPC، به‌عنوان شریک تجاری هایدال، پروژه توسعه‌ای خود را با هایدال به اتمام رسانده و تولید ماسک پارچه‌ای تقویت‌شده با گرافن با قابلیت شستشو را آغاز کرده است.

IRPC برای ۲۰۰ کیلوگرم جوهر گرافنی از شرکت هایدال سفارش پیش‌بینی کرده است.‌ البته این ماسک‌های صورت در حال حاضر برای استفاده داخلی در گروه IRPC تولید می‌شوند که احتمالا برای سال ۲۰۲۱ این ماسک‌ها برای استفاده عموم عرضه می‌شوند.

این شرکت باید ویژگی‌های طراحی ماسک را در سال ۲۰۲۱ مورد ارزیابی مجدد قرار دهد، زمانی‌که ماسک‌ها از نظر عواملی مانند کارایی فیلتراسیون ویروسی (VFE)، حفاظت در برابر پرتو فرابنفش و حفاظت EMC لازم به بررسی باشند.

کیت برودبنت مدیر اجرایی هایدال می‌گوید: «ما خوشحالیم که می‌توانیم ماسک‌های پارچه‌ای قابل شستشو تقویت‌شده با گرافن را وارد مرحله تولید کنیم. با رشدی که در بازار تجهیزات حفاظت شخصی دیده‌ایم، پتانسیل بزرگی در این زمینه پیش‌بینی می‌کنیم.»

هایدال سرمایه‌گذاری‌های متعددی در بخش نانوجوهر داشته است. این شرکت چندی پیش شرکت اینوفن (Innophene) را خریداری کرد. اینوفن یک شرکت گرافنی در تایلند است که روی ساخت جوهرهای رسانا و مواد کامپوزیتی کار می‌کند. شرکت هایدال، شرکت اکمک (ACMC) را نیز در آمریکا خریداری کرده است؛ شرکتی که در فاصله ۵۰۰ یاردی کارخانه بی‌ام‌دبلیو آمریکا قرار دارد و کمی آنسوتر از کارخانه بوئینگ است. این شرکت با قیمت ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ خریداری شد و هایدال با خرید آن، گامی در مسیر توسعه کسب و کار خود برداشته است. هایدال با خرید این شرکت وارد حوزه جدیدی از نانومواد شده و شانس خود را در بخش ویسکرزهای کاربید سیلیکون آزموده است.