توسعه صنعتی کیت‌هایی که برای صنعت دارو، نانوذرات تولید می‌کنند

همکاری دو شرکت بریتانیایی منجر به توسعه کیت‌هایی می‌شود که قابلیت تولید نانوذرات به‌منظور استفاده در صنعت داروسازی را دارد.

دولومیت میکروفلوئیدیک (Dolomite Microfluidics) با همکاری شرکت میلیپور سیگما (MilliporeSigma) برای تولید کیت‌های میکروسیالی همکاری می‌کنند. این کیت‌ها قرار است برای تولید ذرات PLGA به کار گرفته شوند.

دولومیت میکروفلوئیدیک، ارائه دهنده راهیافت‌های میکروسیالی که در بریتانیا مستقر است، با همکاری میلیپور سیگما طیف وسیعی از کیت‌های دستگاه میکروسیالی موسوم به NanoFabTx را تولید می‌کنند. این دستگاه قادر به تولید نانو و میکروذرات پلی (لاکتیک-کو-گلیکولیک اسید) (PLGA) به‌منظور استفاده در حوزه دارو، است. این میکرو و نانوذرات قابلیت استفاده در بخش رهایش کنترل شده و همچنین توسعه دارو دارد.

این کیت‌ها (که به‌طور انحصاری در اختیار میلیپور سیگما هستند) قادرند برای کپسوله‌کردن داروها در لیپوزوم‌ها استفاده شده و از آن برای حوزه‌هایی نظیر تولید واکسن‌های ضدکرونا استفاده کرد.

استفاده روزافزون از پلیمرهای قابل تجزیه PLGA برای کپسوله‌کردن دارو و فرمولاسیون داروهای رهایش کنترل شده، بازار جالب توجهی برای فناوری میکروسیالی ایجاد کرده است.

کیت‌های جدید NanoFabTx شامل یک تراشه، نگه‌دارنده‌ها و لوازم جانبی میکروسیالی به همراه داده‌های کاربردی برای تولید انواع مختلف و اندازه ذرات هستند. دولومیت در بیانیه اخیر مطبوعاتی خود اعلام کرده است که برای استفاده از این کیت، به سادگی آن را به پمپ‌ها متصل کرده و فرآیند را شروع کنید. این روش میکروسیالی بسیار کاربرپسند است و بازده کپسوله‌کردن بهتری نسبت به روش‌های رایج داشته و منجر به تولید ذرات منفرد بیشتری می‌شود.

این کیت مزیت ایزوله‌ کردن ذرات (برای ذرات با ابعاد مورد نظر کاربر) بدون نیاز به فیلترهای بی فایده را دارد، که این کار موجب کنترل دقیق اندازه و شکل ذرات می‌شود، چیزی که برای رهایش کنترل شده دارو اهمیت زیادی دارد. کیت‌های جدید برای استفاده پمپ‌های میکروسیالی و نرم‌افزارهای شرکت دولومیت بهینه‌سازی شده‌اند.

ریچارد گری، مدیر کسب و کار شرکت دولومیت می‌گوید: «میلیپور سیگما به دلیل شهرت و تخصص ما در ارائه راه‌حل‌های بسیار عالی در حوزه میکروسیالی که تولید سازگار و قابل اعتماد ذرات را فراهم می‌کند، شرکت ما را برای همکاری انتخاب کرده است. ما مشتاقانه منتظر ادامه کار خود با دانشمندان این شرکت هستیم.»