عرضه تجاری ماسک‌ نانویی که از ماسک‌های N95 ایمن‌تر است

شرکت مدیسیوو (Medicevo) از ماسک صورت گرافنی رونمایی کرده که ۹۸ درصد ذرات COVID-19 را فیلتر می‌کند. این ماسک‌های نانویی از ماسک N95 ایمن‌تر هستند.

مدیسیوو یک شرکت تابعه از کورپوریتیو یونیورس بوده که روی ساخت ماسک صورت حاوی گرافن کار می‌کند. این شرکت به‌تازگی ماسک گرافنی خود را رونمایی کرده است، ماسکی که قادر است ۹۸ درصد از ذرات کووید ۱۹ را فیلتر کند و به یک استاندارد ایمنی جدید از تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) تبدیل شود.

ماسک صورت گرافنی مدیسیوو توسط استانداردهای انجمن آزمایش و مواد آمریکا (ASTM) ارزیابی شده ‌است. همان آزمایش‌های PPE در بیمارستان‌ها که باید برای استفاده این ماسک در شرایط پر خطر انجام شود.

مدیسیوو فناوری پیشرفته گرافن را به ماسک صورت اضافه و ابزار محافظت شخصی تولید کرده که از نظر ایمنی نسبت به ماسک‌های N95 ایمن‌تر است.

ماسک صورت گرافنی مدیسیوو از یک فرآیند تولید پتنت شده بهره‌مند است که در آن گرافن را به‌طور مستقیم در پارچه ماسک قرار داده و یک شبکه لبه تیز میکروسکوپی ایجاد می‌کند. وقتی ویروسی با ماسک صورت گرافنی مدیسیوو برخورد می‌کند، شبکه گرافن ذرات ویروس را می‌برد و باعث از بین رفتن آن می‌شود. از نظر علمی ثابت شده که این ماسک‌ها ذرات کووید۱۹ و سایر انواع بیماری‌های عفونی مانند آنفولانزای فصلی را از بین می‌برند.

برای تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا و به‌منظور استفاده در محیط‌های بیمارستانی، این ماسک‌ باید آزمایش‌هایی را برای قابلیت اشتعال، اختلاف فشار، بازده فیلتراسیون ذرات و بازده فیلتراسیون باکتری (BFE) و مقاومت در برابر مایعات انجام می‌داد.

ماسک صورت گرافنی مدیسیوو تست اشتعال‌پذیری را پشت سر گذاشته و برای اختلاف فشار تنفسی امتیاز ۴٫۲ از ۵ را کسب کرده است. علاوه‌بر این، ماسک گرافنی مدیسیوو ۹۸ درصد BFE و ۹۶ درصد بازده فیلتراسیون ذرات را به‌دست آورده است. این ماسک نانویی سطح دو را برای مقاومت در برابر مایع پشت سر گذاشته است.

ماسک صورت گرافنی مدیسیوو دارای چهار لایه محافظتی است. لایه بیرونی شامل پارچه نبافته ضدباکتری با کیفیت بالا با نفوذپذیری شدید هوا است، اما قطرات و ذرات بزرگ را جدا می‌کند. لایه گرافن و فناوری پوشش‌دهی پتنت‌شده بیش از ۹۹ درصد ویروس‌ها و میکروب‌ها را از بین می‌برد. یک لایه پارچه‌ای نیز باعث ایجاد اثر ضد گرد و غبار می‌شود و ذرات با اندازه کمتر از ۰٫۳ میکرون را فیلتر می‌کند. در آخر نیز، یک پوشش داخلی منطبق و دوست‌دار پوست روی بینی و دهان فرد استفاده کننده را می‌پوشاند تا از تناسب ایمن و ضد نفوذ بودن آن اطمینان حاصل شود.

مدیسیوو توزیع کننده انحصاری مدرن‌ترین ماسک صورت در آمریکا و کانادا است. این ماسک اکنون برای خرید موجود است و در اندازه‌های مختلف برای کودکان و بزرگسالان ارائه می‌شود. هر ماسک تا ۱۵ روز قابل استفاده مجدد است.