شتاب زمستانه کاریز؛ فرصتی برای مهارت‌افزایی و کسب تجربه استارت‌آپی

کاریز در ادامه برگزاری وبینارهای متنوع آموزشی و مهارتی در حوزه استارت‌آپ‌های فناوری‌های سخت (هاردتک)، اقدام به برگزاری منسجم و یکپارچه رویدادهایی در قالب «شتاب زمستانه در هاردتک» نموده است. در شتاب زمستانه کاریز، ۲۰ رویداد آنلاین با موضوعات منحصربه‌فرد در حوزه فناوری‌های سخت، با شعار پنج دنده تا قهرمانی (تیم، سرمایه، مجوز، فرصت و پتنت) برگزار می‌گردد.

توسعه و تجاری‌سازی فناوری، به‌ویژه فناوری‌های سخت (هاردتک)، منوط به در نظر گرفتن مجموعه‌ای پیچیده و درهم‌تنیده از فاکتورهای متنوعی است که طبیعتاً یک کارآفرین استارت‌آپی، باید دانش و تجربه لازم برای مواجهه با این فاکتورها را به‌دست آورد. داشتن ایده‌ای مبتنی بر تقاضای بازار، برخورداری از تیمی متخصص و مکمل، حفاظت حداکثری از ایده‌ها و نوآوری‌ها، توجه به الزامات جذب سرمایه و شبکه‌سازی مناسب، تنها بخشی از این ملاحظات استارت‌آپی است. در میان این همه فاکتور و چالش، جای تعجب نیست که طبق آمار، بیش از ۹۰ درصد استارت‌آپ‌ها در تجاری‌سازی محصول نهایی و رساندن آن به بازار تقاضا، ناکام می‌مانند!

در واکنش به این موضوع و نیاز فزاینده استارت‌آپ‌های ایرانی به کسب دانش و تجربه پیرامون موضوعات مختلف اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی، «کاریز» با برگزاری هدفمند رویدادهای مختلف، در تلاش برای اتصال ایده و فناوری به صاحبان سرمایه است تا از این طریق، دسترسی به اکوسیستم کارآفرینی به‌ویژه در حوزه فناوری‌های سخت، تسهیل گردد.

پس از تجربه موفقیت‌آمیز وبینارهای مختلف از سوی کاریز و استقبال مخاطبین از آن‌ها، این برنامه، اقدام به برگزاری منسجم و یکپارچه رویدادهای خود در قالب تقویم زمستانه کاریز نموده است. این رویداد بزرگ که تحت عنوان «شتاب زمستانه در هاردتک» و با عناوین متنوع و کاربردی از نیازهای مختلف استارت‌آپ‌ها در حوزه فناوری‌های سخت (هاردتک) برگزار می‌گردد، ۲۰ رویداد آنلاین با موضوعات منحصربه‌فرد در حوزه فناوری‌های سخت را در بر می‌گیرد. چالش‌های کلیدی کسب‌وکارهای استارت‌آپی، اعم از تیم‌سازی و توسعه کسب‌وکار، تأمین مالی و فرصت‌های سرمایه‌پذیری، مالکیت فکری و پتنت، مجوزها و استانداردها و بهره‌گیری از «IT» در هاردتک، به‌عنوان سرفصل‌های موضوعی وبینارها می‌باشد.

اگر ایده‌ای نوآورانه در ذهن دارید و مترصد به توسعه و تجاری‌سازی آن هستید، اگر از علاقه‌مندان به فعالیت‌های کارآفرینانه و موضوعات مرتبط به آن هستید، اگر کسب‌وکاری نوپا راه انداخته‌اید، اگر به دنبال جذب سرمایه برای توسعه فناوری خود هستید، اگر در حفاظت از ایده‌ها یا تیم‌سازی خود مشکل دارید، در این رویداد بزرگ و ارزشمند شرکت کرده و شانس موفقیت کسب‌وکار خود را بالا ببرید.