ارائه میکروسکوپ روبشی پیمایشی با عملکرد بالا به بازار

نانوسرف به تازگی میکروسکوپ روبشی پیمایشی جدیدی به بازار عرضه کرده که عملکرد بسیار بالایی دارد. این شرکت انتظار دارد که این میکروسکوپ رقابت شانه به شانه‌ای با محصولات موجود در بازار داشته باشد.

شرکت نانوسرف (Nanosurf)، یکی از ارائه دهنده‌های جهانی میکروسکوپ‌های روبشی پیمایشی، محصول خود به نام DriveAFM را به بازار عرضه کرده است. این میکرسکوپ AFM از فناوری اسکن با عملکرد بالا بهره‌مند است.

DriveAFM برای دستیابی به تصویربرداری با وضوح بالا طراحی شده ‌است و در عین حال به محققان امکان تصویربرداری از نمونه‌های بزرگ را می‌دهد. DriveAFM دارای یک بسته تصویربرداری ۱۰۰ میکرومتر × ۱۰۰ میکرومتر × ۲۰ میکرومتر است که یک گزینه انتخابی حرکت در محور Z با ابعاد ۱۵۰ میکرومتر را نیز با خود دارد.

اورس متر، مدیرعامل شرکت نانوسرف، می‌گوید: «ما بسیار به میکروسکوپ DriveAFM افتخار می‌کنیم که اوج تلاش چندین ساله مهندسان ما و همکاری با نهادهای تحقیقاتی برجسته در سراسر جهان است. ما می‌خواستیم بهترین AFM را بسازیم و معتقدم این همان چیزی است که به دنبالش بودیم. من پیش‌بینی می‌کنم DriveAFM به ابزار مورد علاقه بسیاری از محققان در تحقیقات حوزه علم مواد، علوم زیستی و فناوری‌نانو تبدیل شود.»

از نظر فنی، DriveAFM با ترکیب یک کنترل‌کننده کم نویز/ با پهنای باند بالا، یک دیود فوق لومینسانس با نویز بسیار کم برای بازخوردگیری و یک اسکنر درایو مستقیم، برای ارائه عملکرد مطلوب طراحی شده‌است. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد CleanDrive، استفاده از یک روش فوتوترمال برای حرکت کانتالیور است.

برانگیختگی فوتوترمال موجب پایداری بی‌نظیر و پهنای باند برانگیختگی بالا در محیط هوا و مایع می‌شود. این مزایا امکان اندازه‌گیری در چندین فرکانس و کاربردهای پرسرعت را فراهم می‌کند.

DriveAFM همچنین از یک سیستم کاملا موتوردار بهره‌مند است که در آن هم‌ترازی لیزر و آشکارساز، نزدیک شدن نوک به سطح نمونه و حرکت نمونه از طریق نرم‌افزار مدیریت می‌شوند. این نه تنها به سهولت استفاده کمک می‌کند، بلکه موجب اتوماسیون کامل سیستم نیز می‌شود.

جیمز برویک، مدیر فروش نانوسرف می‌گوید: «پیش‌بینی می‌شود که اضافه شدن DriveAFM به مجموعه تجهیزات ما موجب رشد چشمگیری در فروش نانوسرف طی سال‌های آتی شود. DriveAFM عملکرد قابل مقایسه‌ای را ارائه می‌دهد و در برخی حالت‌ها از بهترین AFMهای امروز بازار فراتر می‌رود و ما انتظار داریم که در بسیاری از شرایط با میکروسکوپ‌های موجود در بازار شانه به شانه رقابت کنیم.