عرضه واکس ‌نانو برای محافظت از خودرو

به تازگی نوعی واکس ویژه خودرو به بازار عرضه شده که در آن از گرافن برای ارتقا کیفیت محصول استفاده شده ‌است. استفاده از این واکس دوام زیرلایه را افزایش می‌دهد.

شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) تولیدکننده نانوپلاکت‌های گرافنی اعلام کرد، هالو اتوکر (Halo Autocare) از مشتریان این شرکت، که در حوزه ارائه محصولات مراقبت از خودرو بسیار نوآور است، محصول جدید خود را با کمک گرافن تولید و به بازار عرضه کرده است. این محصول، واکس حاوی گرافن است که به‌عنوان بخشی از محصولات EZ Car Care هالو اتوکر تولید و به بازار عرضه شده ‌است.

این دومین محصول پولیشی هالو اتوکر است که در آن از گرافن برای بهبود کیفیت استفاده شده ‌است. این شرکت به‌عنوان بخشی از برنامه نوآوری گرافن خود که از فناوری گرافن  Genable® شرکت اپلاید گرافن متریالز استفاده می‌کند، اقدام به توسعه این واکس جدید کرده است.

این پولیش مبتنی بر واکس میکروبلوری، نتیجه همکاری مستمر و یک برنامه تست دقیق است که توسط هالو اتوکر ارائه شده ‌است. این محصول مزایای عملکرد زیادی داشته که از آن جمله می‌توان به بهبود مقاومت حرارتی و شیمیایی برای افزایش دوام پوشش چرخ و اگزوز اشاره کرد. درصورت گرم شدن چرخ‌های آلیاژی در اثر استفاده مداوم از ترمز، این پولیش به دوام آن کمک می‌کند. مقاومت در برابر دما که از طریق فرمولاسیون جدید نانوپلاکت گرافن امکان‌پذیر است، موجب دوام بیشتر محصول می‌شود. وجود این واکس روی سطح محصول باعث عدم تجمع آب روی سطح می‌شود.

این واکس چرخ که با فناوری سوسپانسیون گرافنی Genable® تولید شده، به‌صورت آنلاین قابل تهیه است.

دارن فلوری، مدیرعامل هالو اتوکر می‌گوید: «هالو اتوکر و شرکت اینوویشن تلاش کرده‌اند تا فناوری گرافن را در محصولات ما با نام تجاری EZ Car Care وارد کنند. با افتخار اعلام می‌کنیم که از فناوری گرافن در تولید واکس استفاده کرده‌ایم. ما واکس Graphene carnauba خود را در اکتبر ۲۰۲۰ عرضه کردیم و از مشتریان بازخورد خارق‌العاده‌ای داشته‌ایم. نتایج بسیار عالی بود و در طی آزمایش‌های بسیار سخت‌گیرانه در دوره تحقیق و توسعه، ما با افزودن گرافن به نتایج جالب توجهی رسیدیم. امیدوارم که این شروعی برای استفاده از فناوری گرافن در بخش خودرو باشد و ما همچنان به نوآوری در حوزه خود ادامه دهیم.»

آدریان پاتس، مدیر ارشد اجرایی اپلاید گرافن متریالز، می‌گوید: «دیدن یک محصول دیگر که با کمک گرافن شرکت اپلاید گرافن متریالز تولید و به بازار عرضه شده، برای من بسیار مسرت‌بخش است. محصولات گرافنی ما عملکرد گسترده‌ای را در طیف وسیعی از کاربردها نشان داده‌اند.»