افزایش ۷۰ درصدی بودجه فناوری ‌نانو کره‌جنوبی برای سال آینده

کره‌جنوبی برای توسعه فناوری ‌نانو در این کشور بودجه این حوزه را در سال آینده، ۷۰ درصد افزایش داده است. یکی از اولویت‌های کره‌جنوبی حمایت از فناوری ‌نانو برای تقویت کالاهای صادراتی این کشور است.

براساس اطلاعیه وزارت علوم و فناوری اطلاعات کشور کره‌جنوبی، این کشور مبلغ ۲۸۷٫۹ میلیارد وون (۲۶۳ میلیون دلار) در تحقیق و توسعه مواد جدید و فناوری‌ نانو در سال آینده سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

بودجه سال ۲۰۲۱ وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای فناوری‌ نانو و تحقیق و توسعه حوزه مواد ۲۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. این بودجه حوزه فناوری ‌نانو ۷۰ درصد از ۴۱۷٫۳ میلیارد وون تخصیص یافته برای حمایت از بخش‌های مواد، قطعات و تجهیزات کره‌جنوبی را به خود اختصاص داده است.

حدود ۴۱٫۵ میلیارد وون به ۲۸ تیم‌ تحقیقاتی اعطا می‌شود که روی کشف مواد جدید کار می‌کنند موادی که می‌تواند برای محصولات جدید استفاده شود.

علاوه‌بر این، ۳۴٫۴ میلیارد وون به پروژه‌های تولید مواد مورد استفاده در نمایشگرها اختصاص می‌یابد موادی که قابلیت انتقال سیگنال‌های صوتی و تصویری و همچنین دستگاه‌های الکترونیکی را دارند.

این وزارتخانه ۶ میلیارد وون را برای حمایت از تحقیقات در زمینه نانوزیست‌فناوری اختصاص داده است. مطالعات مربوط به فناوری‌هایی که قرار است منجر به تولید مواد کلیدی به‌منظور حمایت از محصولات صادرات اصلی کره‌جنوبی شود، از جمله نیمه‌هادی‌ها، نمایشگرها و خودرو، بودجه ۸۳٫۲ میلیارد وون دریافت می‌کنند.

این بودجه ۸۳٫۲ میلیارد وونی در کنار بودجه ۵ تریلیون وون قرار می‌گیرد که در ماه ژوئیه برای حمایت از صنایع مواد، قطعات و تجهیزات برای اطمینان از ثبات تأمین کالاهای اصلی صادرات کشور اختصاص داده شده‌است.

وزارت ICT قصد دارد ۶۴٫۳ میلیارد وون برای ایجاد امکانات جدید برای نیمه هادی‌ها هزینه کند.