تحقیق و توسعه برای استفاده از گرافن در ذخیره‌سازی انرژی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافیت و گرافن به دنبال تحقیق و توسعه برای به‌کارگیری گرافن در باتری‌ها و دیگر ادوات ذخیره‌سازی انرژی است.

شرکت کربن چاینا (China Carbon) اعلام کرد که برنامه تحقیقاتی جدیدی را برای استفاده از گرافن در نسل بعدی باتری‌ها، خازن‌ها و دستگاه‌های ذخیره انرژی پاک راه‌اندازی می‌کند.

این شرکت به تازگی اعلام کرد که تیم تحقیق و توسعه شرکت تابعه خود یعنی رویال الیت نیو انرژی ساینس اند تکنولوژی (Royal Elite New Energy Science and Technology)، یک پروژه تحقیقاتی را با تمرکز بر استفاده از گرافن در باتری‌ها، خازن‌ها و دستگاه های مختلف ذخیره انرژی پاک راه‌اندازی کرده است.

این شرکت در دو سال گذشته روی پوشش‌های کاملاً پایه آب و روغن برای گرمایش داخلی پیشرفته، گرمایش از کف، کاربردهای گرمایش پوشیدنی و همچنین خطوط تولید کار کرده است.

با شروع سال ۲۰۲۱، شرکت کربن چاینا قصد دارد با استفاده از دانش تحقیقاتی عظیم و تجارب گسترده خود در کار با گرافن اکسید، گرافن، گرافیت، در کنار منابع تحقیقاتی خارج از کشور، از این تجارب برای ایجاد نسل بعدی محصولات مورد استفاده در اشکال مختلف سیستم‌های نوآورانه انرژی پاک استفاده کند. یکی از اهداف برنامه تحقیقاتی شرکت کربن چاینا این است که بر چالش‌های کیفیت تولید و صرفه‌جویی در هزینه در فرآیندهایی نظیر تولید فوم گرافن، گرافن CNT، گرافن احیا شده با روش نورگرمایی و چندین کامپوزیت گرافیتی مورد استفاده در باتری‌ها غلبه کند.

شرکت کربن چاینا از طریق شرکت‌های تابعه خود در زمینه فروش گرافن و گرافن اکسید و سایر مواد مبتنی بر گرافن در جمهوری خلق چین فعالیت دارد. شرکت کربن چاینا همچنین برای محصولات مرتبط با گرافیت، یک پورتال اینترنتی با مصرف کنندگان و صاحبان کسب و کار (www.roycarbon.com) اداره می‌کند. این شرکت نیاز کاربران نهایی در صنایعی از جمله صنایع فولاد، متالورژی، PV، ذخیره انرژی، فیبر نوری، نیمه هادی و مواد شیمیایی را تأمین می‌کند. علاوه‌بر این، شرکت از طریق کانال‌های فروش خود، گرافیت ویژه، الکترودهای گرافیتی، قطعات و اجزای گرافیت ماشین‌کاری شده دقیق، صفحات گرافیت دو قطبی، اکسید گرافیت و گرافن را تهیه می‌کند.