سرمایه‌گذاری روی توسعه و تجاری‌سازی آنتی‌بادی‌های ضدسرطان

شرکت گلاسکو‌اسمیت‌کلاین (GSK) مبلغ ۸۱۵ میلیون دلار روی آنتی‌بادی‌های مربوط به سرطان که توسط شرکت سرفیس انکولوژی (Surface Oncology) توسعه داده شده، سرمایه‌گذاری می‌کند.

این شرکت که پیش از این ۸۵ میلیون دلار برای این منظور اختصاص داده بود، به تازگی ۷۳۰ میلیون دلار برای توسعه فناوری مربوط به آنتی‌بادی‌های سرطانی بودجه تدارک دیده است.

دارویی که این شرکت داروسازی بریتانیایی روی آن سرمایه‌گذاری کرده است، SRF813 نام دارد که یک آنتی‌بادی IgG1 کاملاً انسانی است که PVRIG را هدف قرار می‌دهد (همچنین به‌عنوان CD112R شناخته می‌شود)، یک پروتئین بازدارنده که روی سلول‌های کشنده طبیعی بدن و سلول‌های T بیان می‌شود.

مسئولان سرفیس انکولوژی می‌گویند: «در آزمایشات پیش بالینی، SRF813 توانایی ایجاد پاسخ ضدتوموری قوی و تقویت حافظه ایمونولوژیک را نشان داده است.»

جف گواتر، مدیر اجرایی سرفیس انکولوژی گفت: «ما بسیار خوشحالیم که با توجه به مناسب بودن راهبرد SRF813 در فعالیت‌های تحقیقاتی ضدسرطان شرکت GSK، توافق‌نامه‌ای را با این شرکت امضاء کردیم. این سرمایه‌گذاری به ما این امکان را می‌دهد که برنامه توسعه بالینی خود را برای SRF617 و SRF388 ادامه دهیم.»

پس از چند سال، هنگامی که به نظر می‌رسید شرکت گلاسکو‌اسمیت‌کلاین از تحقیقات سرطان فاصله گرفته است، با رهبری مدیرعامل جدید این شرکت، اما والمسلی و رئیس تحقیقات آن، هال بارون، گلاسکو ‌اسمیت‌کلاین در حال افزایش تمرکز روی بیماری سرطان است.»

اکسل هوز، معاون ارشد رئیس و رئیس تحقیق و توسعه سرطانی گلاسکو‌اسمیت‌کلاین می‌گوید: «رویکرد تحقیق و توسعه گلاسکو‌اسمیت‌کلاین روی دانش سیستم ایمنی بدن متمرکز است و من خوشحالم که روش سلول کشنده طبیعی SRF813 نیز به برنامه‌های گلاسکو‌اسمیت‌کلاین اضافه شده ‌است، زیرا این برنامه، مکمل برنامه‌های موجود ما روی سلول T / مصونیت تطبیقی است.»

وی می‌افزاید: «ما در حال پیشرفت بزرگی هستیم تا خط رهیافت هیجان انگیزی برای درمان‌های جدید سرطان با پتانسیل بالا برای بیماران ایجاد کنیم. من کاملاً معتقدم که ما در موقعیت منحصر به فردی قرار داریم تا پتانسیل SRF813 را برای بیماران به حداکثر برسانیم.»