خرید تجهیزات و پتنت برای توسعه کسب و کار نانویی

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه گرافن با خرید تجهیزات و پتنت‌های یک شرکت کره‌ای در بخش تولید گرافن، قصد دارد تا دامنه کسب و کار خود را توسعه دهد.

شرکت ورسارین (Versarien) اعلام کرده است که این شرکت دارایی‌های مربوط به تولید گرافن و مالکیت معنوی خاص شرکت هانوا ایرواسپیس (Hanwha Aerospace) در کره‌جنوبی را خریداری نموده است. براساس این قرارداد که به تازگی به امضا رسیده، مبلغی معادل ۴٫۳۴ میلیون پوند از سوی ورسارین به این شرکت کره‌‌ای پرداخت شود.

این قرارداد شامل مجموعه‌ای بیش از ۱۰۰ حق اختراع ثبت شده ‌است که بسیاری از آن‌ها در اصل در کره‌جنوبی توسعه داده شده‌اند که شامل روش‌های تولید گرافن به روش CVD و برنامه‌های کاربردی مرتبط با آن، به همراه تجهیزات تولیدی مناسب برای تولید گرافن با کیفیت بالا است.

نیل ریکتس، مدیر ارشد اجرایی ورسارین، اظهارنظر کرد: «ما خوشحالیم که توافقنامه‌ای، مکمل نمونه کارهای فعلی ما که در زمینه فناوری مواد گرافن است به امضا رسانده‌ایم. این قرارداد امکان دسترسی به فناوری و تجهیزات پتنت ‌شده‌ای در حوزه تولید گرافن تک لایه و دو لایه با کیفیت بالا را برای ما فراهم می‌کند که دارای کاربردهای خاصی در بخش الکترونیک و حوزه‌های دیگر است.»

به اعتقاد مدیران ورسارین، این قرارداد می‌تواند توانمندی این شرکت را در تولید محصولات دوبعدی ارتقا دهد.

لازم به ذکر است که شرکت ورسارین موفق به دریافت تاییدیه از انجمن گرافن آمریکا شده‌ است. این تاییدیه نشان می‌دهد که فرآیند و تجهیزات مورد استفاده این شرکت، استانداردهای جهانی این حوزه را رعایت کرده است. ورسارین اولین شرکتی است که موفق به دریافت این تاییدیه شده ‌است.

این برنامه توسط انجمن گرافن آمریکا که سازمانی مستقل است، تدارک دیده شده ‌است. این انجمن قصد دارد در قالب این برنامه، به بررسی و بازرسی فیزیکی خط تولید شرکت‌ها بپردازد، مروری برای کل فرآیند تولید داشته باشد، به‌صورت تصادفی از خط تولید‌ نمونه‌برداری کرده و در نهایت با کمک آزمایشگاه‌های بین‌المللی اقدام به مشخصه‌یابی نمونه‌ها کند. این برنامه براساس آخرین استانداردهای جهانی عمل کرده و با استفاده از این استانداردها به بررسی تولیدکنندگان گرافن، محققان و مصرف‌کنندگان می‌پردازد. همچنین این انجمن میزان دسترسی محصولات گرافنی در بازار را رصد می‌کند. این برنامه، ساز و کاری برای افزایش اعتماد کاربران و مصرف‌کنندگان را فراهم می‌آورد.