پلتفرم آموزشی برای ترویج مفاهیم کوانتوم

QPlayLearn پلتفرم جدید آنلاین به هر کسی اجازه می‌دهد تا فناوری کوانتوم را کشف و یاد بگیرد. این پلتفرم مجازی برای افراد در سطوح مختلف علمی قابل استفاده است.

QPlayLearn آموزش‌های مربوط به علوم کوانتومی را برای همه افراد فراهم می‌کند و طیف وسیعی از سبک‌های یادگیری با این پلتفرم قابل پیاده‌سازی است.

فناوری کوانتوم نوآوری بزرگ بعدی در زمینه محاسبات و الکترونیک است که تأثیر بسزایی در کل جامعه و زندگی روزمره ما خواهد داشت. دانش موجود در آن، یعنی فیزیک کوانتوم، توسط افرادی که از آن در زندگی روزمره خود استفاده نمی‌کنند، چندان درک نشده ‌است. برای کمک به غلبه بر این مشکل، وب‌سایت جدیدی در تاریخ ۱۴ دسامبر راه‌اندازی شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. استفاده از این پلتفرم برای افراد مختلف آزاد است.

QPlayLearn یک پلتفرم آنلاین رایگان است که به هر کسی اجازه می‌دهد تا مفاهیم پشت فناوری کوانتوم را که توسط محققان دانشگاه‌های تورکو و هلسینکی و دانشگاه آلتو و سایر مراکز درگیر در این پروژه توسعه یافته را درک کند. ماموریت QPlayLearn این است که بدون توجه به سن و سابقه، آموزش چند سطحی در مورد علوم و فنون کوانتوم به همه ارائه دهد. این پلتفرم از ابزارهای نوآورانه تعاملی استفاده می‌کند تا روند یادگیری را موثر و سرگرم کننده‌تر کند و در عین حال، در سطوح مختلف در دسترس کاربران قرار گیرد.

توسعه مکانیک کوانتوم به جایی رسیده است که فناوری‌های نوظهور کوانتومی قابلیت پردازش اطلاعات ما را به طرز چشمگیری تقویت می‌کنند.

سابرینا مانیسکاکلو استاد فیزیک کوانتوم در دانشگاه هلسینکی و دانشگاه آلتو می‌گوید: «به همین دلیل توسعه روش‌هایی برای درک فیزیک و فناوری کوانتوم برای جامعه بسیار مهم است. QPlayLearn پلتفرمی است که توسط ما توسعه داده شده و به هر کسی اجازه می‌دهد تا در مورد فیزیک کوانتوم بیاموزد. این محتوا در سطوح متفاوت برای گروه‌های هدف، از دانش‌آموزان دبستان تا دانشجویان فیزیک در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود.

QPlayLearn شامل بازی‌هایی است که اصول فیزیک کوانتوم را آموزش می‌دهد و همچنین سخنرانی‌های اصلی توسط متخصصان جهانی است که اصطلاحات و مفاهیم این رشته را به راحتی قابل فهم توضیح می‌دهد. ایده اساسی این محتواها آن است که فرد برای آشنایی با فیزیک کوانتوم نیازی به توانمندی ریاضی ندارد.