تولید صابون نانو برای مقابله با ویروس کرونا

شرکت هندی اوریل ایمارا صابون‌های نانو برای مقابله با ویروس کرونا تولید و به بازار عرضه کرده است. این صابون‌ها در حال حاضر به قطر صادر می‌شود.

یکی از شرکت‌های تولید‌کننده صابون برای مقابله با ویروس کرونا، صابون نانو تولید کرده است. شرکت اوریل ایمارا (Orial Imara)، تولیدکننده و صادرکننده صابون در کرالا، صابون‌هایی به نام Elaria nano را تولید کرده است. این صابون‌ها برای کمک به مقابله با ویروس کرونا تولید و عرضه شده‌اند.

کی سی جابر، مدیرعامل اوریل ایمارا که این صابون نانو را تولید می‌کند می‌گوید: «هر قرص صابون حدود ۲ گرم وزن دارد که برای یک شستشوی خوب دست کافی است. این شرکت اکنون بسته‌های ۲۰ قرص صابون را در دو نوار با قیمت ۳۰ پوند به بازار عرضه کرده است.

صابون‌های شستشوی دستی نانویی اوریل ایمارا در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های دارویی در سراسر کرالا و کارناتاکا موجود است و به‌صورت مرحله‌ای به بازارهای دیگر جنوب هند عرضه می‌شود. این شرکت صادرات خود را به قطر آغاز کرده است.

به گفته جابر، کمی آب و صابون هنوز هم بهترین روش برای خلاص شدن از شر میکروب‌ها و ویروس کرونا است. طبق گفته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، استفاده از ضد عفونی کننده بر پایه الکل باید گزینه دوم شما باشد.

به گفته وی، اوریل ایمارا یکی از اولین تولیدکنندگان این نوع صابون نانو در جهان است و برای افرادی که همیشه در حال حرکت و جابه‌جایی هستند و کسانی که نمی‌خواهند از صابون‌های مکان‌های عمومی مانند رستوران استفاده کنند، ایده‌آل است. این یک صابون درجه ۱ با ۷۶-۸۰ درصد ماده چرب (TFM) است.

اوریل ایمارا مستقر در گوژکود صابون‌های درجه ۱ تولید و صادر می‌کند. این شرکت دارای یک مرکز تحقیق و توسعه در گوژکود و واحدهای تولیدی در بمبئی، سولان در هیماچال پرادش است.