رهیافت نانویی برای توسعه الکترونیک چاپی

پی‌وی ‌نانوسل فناوری جدیدی عرضه کرده که می‌تواند به توسعه نسل جدیدی از الکترونیک چاپی کمک کند. در این فناوری از نانوذرات برای تولید افزودنی چاپ استفاده شده ‌است.

شرکت پی‌وی ‌نانوسل (PV Nano Cell)، ارائه دهنده راه‌حل‌های نوآورانه چاپ دیجیتال رسانا مبتنی بر جوهرافشان و تولیدکننده جوهرهای دیجیتال رسانا، اعلام کرد که در حال معرفی یک راه حل کامل انقلابی ۵D (5 بعدی) است. این راه حل، «الکترونیک در همه جا» را امکان‌پذیر و امکان چاپ دیجیتال ادوات الکترونیکی متعددی را فراهم می‌کند که با استفاده از آن می‌توان اینترنت اشیا را توسعه داد. این راه‌حل تازه معرفی شده از فناوری الکترونیکی چاپ سه‌بعدی این شرکت بهره می‌برد که از افزودنی رسانا استفاده می‌کند.

اینترنت اشیا (Internet of Things) محرکی برای پیاده‌سازی الکترونیک در همه جا است و صنعتی ایجاد کرده که به پیاده‌سازی فرآیندهای تولید انبوه افزودنی دیجیتال به‌منظور تولید محصولات الکترونیکی نیاز دارد. فرآیند تولید افزودنی‌های دیجیتال کاربردهای قابل توجهی را با خود به همراه داشته است که ازخودروسازی، شهرهای خورشیدی و هوشمند گرفته تا تجهیزات پزشکی، ادوات پوشیدنی و لوازم الکترونیکی مصرفی به این رویکرد دیجیتال نیاز دارند. شرکت پی‌وی ‌نانوسل در حال ارائه یک راه حل کامل ۵D است که قطعات الکترونیکی و الگوهای رسانا را برای اینترنت اشیا و سایر کاربردها به‌صورت دیجیتالی چاپ می‌کند. این راه حل کامل ۵D به نیازهای موجود در بخش هندسه الکترونیکی چاپ سه بعدی، بهینه‌سازی جوهر رسانا و فرایند چاپ پاسخ می‌دهد. بهینه‌سازی جوهر شامل تخصص در شیمی نانوذرات است که در آن به عوامل مهمی مانند بار فلز، پایداری، گرانروی، سرعت تبخیر و توانایی جت پرداخته است. در فرآیند چاپ مسائلی نظیر راهبرد چاپ، عوامل چاپ و قابلیت‌های تولید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر فرناندو دلا وگا مدیر اجرایی شرکت پی‌وی ‌نانوسل اظهار داشت: «راه حلی که امروز ارائه می‌کنیم نتیجه سال‌ها تجربه در زمینه تولید و الکترونیک چاپی است. ما فناوری با آزادی پنج درجه را توسعه داده‌ایم که شرکت‌ها می‌توانند نسل بعدی دستگاه‌های الکترونیکی خود را با استفاده از این فناوری توسعه داده، تولید و یا کنترل کنند. این راه حل برای تحقیق و توسعه، نمونه‌سازی، تولید با حجم کم و البته تولید انبوه قابل استفاده است. با استفاده از این فناوری، مشتریان ما مزیت رقابتی در بازار به‌دست می‌آورند.»

شرکت پی‌وی ‌نانوسل جوهرهای رسانای دیجیتال را برای کاربردهایی نظیر پیل‌های خورشیدی و مواد سرامیکی تولید می‌کند. شرکت پی‌وی ‌نانوسل با استفاده از مواد نانوبلوری اقدام به تولید جوهرهای رسانایی می‌کند که از آن‌ها می‌توان برای ساخت پیل‌های فتوولتائیک، بوردهای مدارچاپی، حسگر، نمایشگر و آنتن استفاده کرد.