تولید ماسک ‌نانو با قابلیت از بین بردن ۹۹ درصد باکتری‌ها و ویروس‌ها

شرکت واکامونوT ماسکی تولید و به بازار عرضه می‌کند که می‌تواند بیش از ۹۹ درصد باکتری‌های گرم منفی و مثبت و همچنین ویروس‌ها را نابود کند.

واکامونو (Wakamono) یک شرکت مستقر در شهر هوشی مین که در زمینه تولید مواد نانو زیست‌فناوری تخصص دارد، یک ماسک پزشکی ابداع کرده است که قادر به از بین بردن بیش از ۹۹ درصد باکتری‌های گرم منفی و مثبت و همچنین ویروس‌ها است.

این ماسک توسط CE اروپا تأیید شده‌ است و واکامونو اجازه دارد نشان CE را روی جعبه‌ها برچسب‌گذاری کند. این شرکت همچنین این ماسک را در آمریکا ثبت کرده است.

این محصول در حال حاضر علاوه بر ویتنام در ایتالیا، پرتغال، استرالیا، نیوزیلند و امارات متحده عربی از طریق توزیع کنندگان رسمی به فروش می‌رسد. این شرکت قصد دارد به زودی پس از درخواست مجوز آزمایش در کشورهایی نظیر آلمان، فرانسه و اسپانیا محصول خود را به فروش برساند. با وجود گواهینامه مشترک CE، واکامونو مجبور است دوباره آزمایش روی ماسک‌ها در این کشورهای اروپایی انجام دهد تا بتواند مجوز برای فروش در هر یک از این کشورها دریافت کند.

براساس گزارش فورچون، در سال ۲۰۱۹ فقط در صنعت بهداشت و درمان، بازار جهانی پوشاک پزشکی ۶۳٫۳ میلیارد دلار ارزش داشته و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۷ به ۹۹٫۹ میلیارد دلار برسد.

شیوع کرونا فرصت‌های جدیدی را در این بازار ایجاد کرده است. لباس محافظ پزشکی که در مراکز درمانی استفاده می‌شوند شامل محصولاتی نظیر روپوش جراحی، حوله، ماسک محافظ، پیش‌بند، چکمه، مانتو، عینک چشم و کلاه می‌شود. عواملی از جمله افزایش تعداد جراحی‌ها و افزایش میزان عفونت‌های بیمارستانی نیز عواملی هستند که این بازار را توسعه می‌دهند.