افتتاحیه مجازی چهارمین دوره نانواستارت‌آپ در ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹

افتتاحیه چهارمین دوره نانواستارت‌آپ به صورت مجازی در روز سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۸ از طریق بسترهای آپارات و اینستاگرام پخش خواهد شد.

برنامه نانواستارت‌آپ یکی از برنامه‌های توسعه فناوری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو است که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.  در سه دوره گذشته تیم‌های زیادی وارد برنامه شده و در طول بازه زمانی یک ساله موفق به توسعه نمونه یا محصول اولیه خود شده‌اند.

در دوره چهارم این برنامه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو دهمین مسابقه ملی فناوری نانو، ارزیابی علمی و کارآفرینی به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت آموزش فناوری نانو و بنیاد آموزش فناوری نانو انجام گردید. با جمع‌بندی نتایج آزمون‌ها و بررسی فرم سوابق علمی و پژوهشی هر کدام از داوطلبان، ۱۲۰ برگزیده اول معرفی شدند.

در برنامه افتتاحیه که به‌صورت ویژه برای این برگزیدگان و به‌صورت عمومی برای سایر علاقه‌مندان برگزار می‌گردد، برنامه‌های متنوعی ارائه خواهد شد. عناوین برنامه و مدعوین هر بخش به شرح ذیل است:

  • مصاحبه با جناب آقای دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو: توسعه فناوری نانو در سطح دانشگاه‌های کشور و رسالت نانواستارت‌آپ در جریان این امر
  • مصاحبه با جناب آقای مهندس محمد باقری، مدیر برنامه نانواستارت‌آپ: مروری بر برنامه نانواستارت‌آپ؛ حمایت‌ها و قواعد آن
  • مصاحبه با جناب آقای ابوالفضل آذرنیا، مدیر فنی نانواستارت‌آپ؛ روند توسعه فنی یک ایده در نانواستارت‌آپ
  • دوره آموزشی مقدمه‌ای بر کارآفرینی، مدرس: جناب آقای مهندس سیدمرتضی سیدمیرزائی، مدیر کسب‌وکاری نانواستارت‌آپ
  • دوره آموزشی آشنایی با استارت‌آپ و مفاهیم آن، مدرس: جناب آقای مهندس محمد اصغری، مدیر دبیرخانه نانواستارت‌آپ
  • مصاحبه با تیم پنتا، از تیم‌های موفق دوره دوم نانواستارت‌آپ
  • مصاحبه با تیم نانوسا، از تیم‌های موفق دوره سوم نانواستارت‌آپ

با توجه به حجم مطالب ارائه‌شده در این برنامه و اهمیت آن‌ها، از تمامی داوطلبان پذیرفته‌شده درخواست می‌گردد در این برنامه شرکت کنند. عدم حضور داوطلبان به منزله انصراف آنان از برنامه تلقی خواهد شد. دفترچه ایده پس از برنامه در دسترس داوطلبان پذیرفته‌شده قرار خواهد گرفت و جلسات مشاوره و دفاع از ایده طی هفته‌های آتی برگزار می‌گردد.

سایر علاقه‌مندان به مقوله توسعه فناوری نانو و مفاهیم مرتبط نیز می‌توانند در افتتاحیه برنامه شرکت کنند و از محتوای برنامه استفاده کنند.

افتتاحیه چهارمین دوره نانواستارت‌آپ از طریق بسترهای پخش زنده آپارات (https://www.aparat.com/nefnanoir/live) و صفحه اینستاگرام نانوگرام (nanogram_ir) در دسترس داوطلبان پذیرفته‌شده و سایر علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

در صورت بروز هرگونه سوال، پیشنهاد و انتقاد می‌توانید از طریق شماره‌های ۶۶۵۱۵۸۹۹-۰۲۱ و ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۹۲ (تماس و تلگرام) با دبیرخانه نانواستارت‌آپ در ارتباط باشید.