افزایش استفاده از گرافن در اتحادیه اروپا

آژانس شیمی اروپا (ECHA) مجوز افزایش سقف واردات گرافن از سوی کنسرسیوم REACH را به اتحادیه اروپا تایید کرد.

شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) اعلام کرد که سازمان نظارتی اتحادیه اروپا آستانه جدیدی برای استفاده از پودر گرافنی را تایید کرده است.

براساس اطلاعیه این شرکت، تایید آستانه جدید از حجم مجاز برای استفاده از پودر گرافن کنسرسیوم REACH «یک نقطه عطف مهم» برای این صنعت بوده و اپلاید گرافن متریالز یکی از اعضا مهم این کنسرسیوم است.

اپلاید گرافن متریالز اعلام کرده که آژانس شیمی اروپا (ECHA) آستانه حجم ۱ تا ۱۰ تن در سال برای استفاده از پودر گرافن کنسرسیوم REACH  در سال را تایید کرده است.

این شرکت در ادامه افزوده است که این آستانه حجم جدید نشان از اطمینان بالای صنعت در استفاده از حجم بالای مواد گرافنی در کاربردهای مختلف دارد، چیزی که اعضای کنسرسیوم REACH  دنبال آن بودند.

آدریان پاتس، مدیر اجرایی اپلاید گرافن متریالز می‌گوید: «خوشحالم از این که آستانه جدیدی برای استفاده از گرافن تولید شده توسط کنسرسیوم REACH در اروپا تعریف شده ‌است که این نتیجه چهار سال کار است. از نظر راهبردی، ما اهمیت حیاتی دستورات سازمان تنظیم مقررات را برای موفقیت درازمدت تجارت خود شناسایی کردیم و متعهد شدیم منابع خود را برای دستیابی به این نتیجه گسیل بسیج کنیم. این آستانه جدید در استفاده موثر و ایمن از مواد گرافن اپلاید گرافن متریالز در حجم بالاتر نقش اساسی دارد.»

«‌اپلاید گرافن متریالز به اثبات توانمندی محصولات گرافن در بهبود عملکرد محصولات مشتریان ادامه می‌دهد. این آستانه جدید به ما اطمینان می‌دهد که می‌توانیم با توسعه خط تولید، چشم‌اندازهای خود را برای سفارشات بیشتر برآورده کنیم.»

این شرکت ده سال قبل، از دانشگاه دورام به‌صورت اسپیناف انشعاب یافت و تا به امروز در حوزه فناوری‌نانو فعالیت کرده است. اپلاید گرافن متریالز اکنون رهبر جهانی در توسعه و کاربرد مواد گرافنی شناخته می‌شود که برای مشتریانی در بخش پوشش، کامپوزیت و مواد کاربردی محصولاتی ارائه می‌دهد. این شرکت توسط پروفسور کارل کلمن تاسیس شد، دانشمندی که جوایز متعددی را کسب و سال‌ها قبل موفق به ارائه فرایندی با راهبرد پایین به بالا به‌منظور تولید گرافن شد.