عرضه پوشش‌های سرامیکی تقویت شده با گرافن

یک شرکت توسعه دهنده پوشش، به تازگی پوشش‌های سرامیکی تقویت شده با گرافن به بازار عرضه کرده است که علاوه‌بر ظاهر جذاب، از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

شرکت آی‌جی‌ال کوتینگ (IGL Coatings) پوشش‌های سرامیکی تقویت شده دو گانه با گرافن را با نام تجاری Ecocoat Quartz + به بازار عرضه کرد.

Ecocoat Quartz + یک پوشش سرامیکی با سیستم دوگانه دارای امتیاز ۹H هیبریدی بوده که ترکیبی از دو پوشش سرامیکی با ویژگی‌های مختلف است تا لایه نهایی محافظت عالی و ظاهری مناسب برای انواع سطوح رنگی را فراهم کند.

مشابه Ecocoat Kenzo تقویت شده با گرافن، فرمول بهبود یافته Ecocoat Quartz + با نانوورق‌های گرافن برای دوام بیش از ۴ سال طراحی شده تا خواصی نظیر آبگریزی ارتقا یافته، افزایش مقاومت در برابر لکه‌های آب و مقاومت شیمیایی را نیز برای محصول به ارمغان آورد.

آی‌جی‌ال کوتینگ سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در زمینه نوآوری پایدار و سازگار با محیط‌زیست انجام می‌دهد. Ecocoat Quartz + تقویت شده با گرافن نیز محصول این نوآوری و سیاست‌های شرکت آی‌جی‌ال کوتینگ است. افزودن نانوپلاکت‌های گرافن باعث افزایش آبگریزی و مقاومت در برابر مواد شیمیایی می‌شود بدون آنکه سختی یا شفافیت و براقیت سطح دستخوش تغییری شود.

کئونگ چون چیه، مدیرعامل آی‌جی‌ال کوتینگ می‌گوید: «در آمریکای شمالی، تقاضا برای ‘K2’ بسیار شگفت‌انگیز بوده و با استقبال قابل توجهی در سراسر جهان نیز مواجه شده‌است. ما از پشتیبانی نمایندگان فروش خود سپاسگزاریم. Ecocoat Kenzo مختص نمایندگی‌های مجاز ما است. با این حال، ما می‌خواستیم که تمام علاقه‌مندان بتوانند از یک پوشش تقویت شده با گرافن استفاده کنند؛ بنابراین، Ecocoat Quartz + جدید را به بازار عرضه کردیم که موجب بهبود ویژگی‌هایی نظیر روانکاری و صافی و افزایش آبگریزی می‌شود.»

نسخه اصلی Ecocoat Quartz + دارای ماندگاری ۳ ساله است. اما نسخه تقویت شده با گرافن، درجه ماندگاری بالاتری داشته و در حال حاضر ۴ سال است.

مدیرعامل آی‌جی‌ال کوتینگ می‌افزاید: «ما از مفهوم پلاکت در بدن انسان الهام گرفتیم. نانوپلاکت‌های گرافنی از چندین لایه ورق گرافنی تشکیل شده ‌است. نانوپلاکت‌ها شکل منحصر به فرد با سطح وسیع ایجاد می‌کنند و به ما امکان می‌دهند از نانوپلاکت‌ های گرافن برای تولید بهینه محصولات استفاده کنیم. این فرمولاسیون جدید به دلیل بهبود ۱۵ درصد مقاومت در برابر خراش، دارای دوام بهبود یافته تا ۴ سال است.»