تولید و عرضه دستکش‌های نیتریلی تقویت شده با فناوری ‌نانو

شرکت زنگرافن سلوشنز (Zen Graphene Solutions) و تریبروکس (TreborRx) توافق‌نامه‌ای برای تولید و عرضه دستکش نیتریل امضا کردند. قرار است در یک سال اول، صد میلیون از این دستکش‌ها در بازار به فروش برسد.

شرکت زنگرافن از توافق‌نامه‌ای خبر داد که در ماه ژانویه با شرکت تریبروکس امضا شده ‌است، توافق‌نامه‌ای برای استفاده از پوشش مبتنی بر گرافن روی دستکش‌های نیتریل که توسط تریبروکس تهیه یا تولید شده ‌است.

شرکت زنگرافن در این توافق‌نامه امتیاز توزیع در کانادا، آمریکا و مکزیک را در اختیار تریبروکس قرار خواهد داد. تریبروکس موافقت می‌کند که از پوشش گرافنی در تولید تمام دستکش‌های فروخته شده استفاده کند و به ازای هر دستکش، حق امتیاز به شرکت زنگرافن پرداخت کند و در عین حال، فروش حداقل ۱۰۰ میلیون دستکش در سال اول را نیز تضمین می‌کند.

گرگ فمنتون، مدیرعامل شرکت زنگرافن می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که از پوشش گرافنی ما در دستکش‌های نیتریل استفاده شده و با این کار بازار این پوشش‌ها به صنعت دستکش نیتریل نیز گسترش می‌یابد، ما بر این اساس توافق‌نامه همکاری اولیه خود را با تیم در تریبروکس تدوین کردیم. این فرصتی فوق‌العاده برای هر دو شرکت است و قدرت دو شرکت را در ایجاد رابطه متقابل و تولید ارزش افزوده از طریق همکاری مشترک نشان می ‌دهد. علاوه‌بر این، ما خوشحالیم که هر دو شرکت دستاوردی در زمینه دریافت تأییدیه سازمان بهداشت کانادا به‌دست آورده و PPE با پوشش گرافنی را به بازار کانادا عرضه می‌کنند.»

جورج ایروین، مدیرعامل شرکت تروبروکس می‌گوید: «ما خوشحالیم که یک فناوری متحول کننده دیگر را به صنعت PPE می‌آوریم. ما اعتقاد داریم که پوشش‌های شرکت زنگرافن روی دستکش، نیاز کادر درمان را برآورده کرده و در بخش‌‌های پزشکی و غیرپزشکی به آنها کمک می‌کند. از این پوشش می‌توان روی دستکش‌ها در فرآوری مواد غذایی و کشاورزی نیز استفاده کرد. شرکت زنگرافن و تریبروکس با هدف تولید PPE ایمن‌تر رابطه منحصر به فردی دارند. تریبروکس ‌می‌تواند دستکش‌های آنتی‌باکتریال را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه کند.»

با توجه به اینکه تریبروکس تاییدیه HC را برای ماسک جراحی ASTM سطح ۱ خود دریافت کرده است و به زودی سطح ۲ و ۳ را نیز دریافت می‌کند، شرکت زنگرافن در حال انجام آزمایشات مطابق با استاندارد ISO 10993-10 (آزمایشات تحریک و حساسیت به پوست) و ISO 10993-5 (آزمایشات برای سمیت سلولی در شرایط آزمایشگاهی) است. این داده‌ها برای درخواست تریبروکس به‌منظور ارتقاء تاییدیه HC لازم است.