راه‌اندازی یک مرکز تحقیقاتی برای پشتیبانی از توسعه کسب و کار

شرکت تیروپاتی گرافیت با راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی به دنبال توسعه کسب و کار گرافنی خود است. این شرکت بازار پلیمر و کامپوزیت را هدف قرار داده است.

شرکت تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) اقدام به راه‌اندازی مرکز تحقیقات مینتک (TGMRC) کرده است که روی تولید گرافن و توسعه کاربردهای آن متمرکز شود. پیش‌بینی بازار یک میلیارد دلاری گرافن نیز خبر خوبی برای تیروپاتی گرافیت است.

شیشیر پوددار، مدیرعامل شرکت تیروپاتی گرافیت، می‌گوید: «ما با خوشحالی اعلام می‌کنیم که به پیشرفت‌های همه جانبه در توسعه مرکز گرافن و فناوری خود، TGMRC، رسیده‌ایم مرکزی که به‌عنوان یک بخش مستقل و درآمدزا در مدل کسب و کار خود در نظر گرفته شده‌است. در این مدل به‌منظور تسریع تجاری‌سازی گرافن و توسعه کاربردهای آن برنامه‌هایی تدوین شده تا در نهایت با تولید در مقیاس انبوه گرافن با کیفیت بالا با هزینه‌های مقرون به صرفه درآمدزایی ایجاد شود.»

وی می‌افزاید: «پیش‌بینی بازار جهانی گرافن تا سال ۲۰۲۳ بیش از ۱ میلیارد دلار تخمین زده شده ‌است، ما قصد داریم سهم قابل توجهی در این رشد داشته باشیم. انگیزه و نوآوری مداوم تیم ما به پیشرفت قابل توجهی در ویژگی‌های محصولات گرافن با کیفیت بالا در کاربردهای مختلف منجر شده ‌است که عامل مهمی در پیشرفت فناوری تقویت محصولات با گرافن است.»

شیشیر پوددار می‌گوید: «بحث و گفتگو با کارشناسان فنی مختلف نشان می‌دهد که موفقیت جدیدی که توسط ما حاصل شده، منحصر به فرد است و به‌طور بالقوه می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. ما تحقیق و آزمایش را ادامه خواهیم داد تا مزایایی را که گرافن می‌تواند برای کاربردهای مختلف تقویت شده با گرافن ایجاد کند، پیاده‌سازی کنیم. برای ارتقاء توان تخصصی و گسترش دامنه دسترسی به دنیای کامپوزیت‌ها، ما از پیوستن دکتر ماتیو گرسیل به تیم تیروپاتی بسیار هیجان‌زده هستیم. به‌عنوان یک متخصص برجسته در جهان در زمینه کامپوزیت‌ها، نانومواد و توسعه دهنده پلیمرها و کامپوزیت‌های تقویت شده با گرافن، ما مشتاقانه منتظر استفاده از تخصص او هستیم.»

مدیرعامل شرکت تیروپاتی گرافیت می‌گوید: «ما اطمینان داریم که او به ما کمک خواهد کرد تا مشتریانی قوی در صنایع مختلف ایجاد کنیم که از پلیمرها و کامپوزیت‌های پیشرفته در حوزه‌هایی از جمله هوا فضا، دفاعی، تجهیزات پزشکی و ورزشی استفاده می‌کنند.»

دکتر ماتیو گرسیل، استاد ارشد دانشگاه موناش، می‌گوید: «من خوشحالم که به تیم تحقیقاتی شرکت تیروپاتی پیوسته‌ام. من در استفاده از گرافن برای ساخت یک پلیمر پیچیده خود ترمیم‌شونده، شکل‌گیر و پلیمر قابل بازیافت تخصص دارم و این تخصص به من اطمینان می‌دهد که می توانم گرافن را به بازارهای کامپوزیت‌های چند منظوره پیشرفته ببرم.»