اعطاء نمایندگی فروش در چین برای توسعه بازار در شرق آسیا

شرکت هایدال گرافن به تازگی قرارداد اعطاء نمایندگی فروش با شرکت توسعه مواد با فناوری پیشرفته ENO امضا کرده است تا در قالب این قرارداد بتواند بخشی از محصولات خود را در چین به فروش برساند. هایدال پیش از این نیز برای دیگر محصولات خود چنین قراردادهایی را با شرکت‌های شرق آسیا منعقد کرده است.

شرکت هایدال گرافن (Haydale Graphene) قرارداد فروش با شرکت ای‌ان‌او (ENO) در چین امضا کرد. این قرارداد برای یک دوره اولیه دو ساله بود و به ENO اجازه می‌دهد به‌عنوان نماینده فروش محصولات سرامیک و کاربید سیلیکون هایدال در چین، هنگ کنگ و تایوان عمل کند.

طبق این توافق‌نامه، ENO انتظار داشت که حداقل ۰٫۳ میلیون دلار محصول را از هایدال در سال اول توافق خریداری کند و در سال دوم به ۰٫۵ میلیون دلار افزایش یابد. اولین سفارش به ارزش ۲۳۰۰۰ دلار پیش از این از طرف ENO به هایدال داده شده ‌است.

کیت برودبنت، مدیر ارشد اجرایی هایدال، می‌گوید: «ما از اعلام این توافقنامه خوشحالیم و معتقدیم که فرصت‌های جدیدی در بازار فراهم خواهد شد که با کمک ENO، این قرارداد چشم‌انداز تجاری خوبی برای فروش محصولات سرامیک و کاربید سیلیسیم در این بازارها فراهم می‌کند.»

این اولین باری نیست که هایدال در بازار چین فعالیت می‌کند. در سال‌های گذشته این شرکت با اورپاور (Everpower) وارد همکاری مشترک برای تولید، بازاریابی و توزیع نانومواد و ترکیبات گرافنی در بازار چین شده‌است. این شرکت به دنبال توسعه بازار خود به جنوب شرق آسیا بوده و یک شرکت تایوانی موسوم به دوتان الکترونیک مینرالز که شریک تجاری هایدال است روی بازارهای ژاپن و تایوان متمرکز است. در آسیا، هایدال اقدام به خرید شرکت اینوفن (Innophene) در تایلند کرده است؛ شرکتی که در بخش تولید جوهرهای رسانا فعالیت دارد. جوهرهای اینوفن می‌تواند روی سطح وسیعی از مواد چاپ شود که با این ویژگی، هایدال می‌تواند به بازار الکترونیک چاپی آلی مبتنی بر کربن دسترسی داشته باشد.

علاوه بر بازار آسیا، هایدال به بازار آمریکا نیز می‌اندیشد. شرکت هایدال اخیراً اقدام به خرید شرکت اکمک (ACMC) کرده است؛ شرکتی که در فاصله ۵۰۰ یاردی کارخانه بی‌ام‌دبلیو آمریکا قرار دارد و کمی آنسوتر، کارخانه بوئینگ است.

این شرکت با قیمت ۴ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ خریداری شد و هایدال با خرید آن، گامی در مسیر توسعه کسب و کار خود برداشته است. هایدال با خرید این شرکت وارد حوزه جدیدی از نانومواد شده و شانس خود را در بخش ویسکرزهای کاربید سیلیکون آزموده است.