برگزاری جلسه دوم وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت پوشش‌دهی سطح»

جلسه دوم وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت پوشش‌دهی سطح» پنجشنبه ۱۶ بهمن‌ماه به مدت ۶ ساعت برگزار شد.

دومین جلسه وبینار کاربردهای صنعتی فناوری نانو «صنعت پوشش دهی سطح» با هدف معرفی توانمندی‌های فناوری نانو ایران و جهان در صنعت ساخت و ساز به شرکت‌ها، سازمان‌ها، جامعه صنعتی کشور و عموم علاقمندان و فعالان این حوزه با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، همکاری شرکت‌های فناوری نانو و ارائه محققان و فناوران فعال در این حوزه پنجشنبه ۱۶ بهمن‌ماه به مدت ۶ ساعت برگزار شد.

در ابتدای جلسه جناب آقای دکتر علم‌خواه، رئیس هیئت‌مدیره شرکت فناوران سخت‌آرا، پوشش‌های نانوساختار مقاوم ضدسایش و ضدخوردگی را معرفی کردند. ایشان در ارائه خود به تشریح مباحث ضرورت پوشش‌دهی ابزارها و قطعات، چگونگی انتخاب پوشش مناسب برای کاربرد مشخص، چگونه و از چه طریقی می توان از این پوشش‌ها استفاده کرد، ارایه کاربردهای تجاری شده در صنعت پوشش‌دهی و روش‌های مشخصه‌یابی خواص نانوپوشش‌ها پرداختند.

سپس آقای مهندس همتی، رئیس هیئت‌مدیره شرکت نانو پوشش فلز، افزایش راندمان کوره‌های صنعتی، بویلرها و مبدل‌های حرارتی با استفاده از نانوپوشش‌ها را توضیح دادند. ایشان همچنین به معرفی محصولات و توانمندی شرکت پوشش‌های نانو پوشش قلز پرداختند.

سپس در ادامه خانم پهلوان، عضو هیئت‌مدیره شرکت اورنگ صنعت سپاهان، ویژگی ها و کاربردهای لایه‌های نازک اپتیکی را توضیح دادند. ایشان به ارائه سرفصل‌های فیزیک لایه‌ای نازک تداخلی، انواع پوشش‌های اپتیکی و روش‌های لایه‌نشانی پرداختند.

در بخش بعدی برنامه، آقای دکتر هراتی‌زاده، مدیرعامل شرکت نانو شرق ابزار توس (نانو شات)، در کنار معرفی شرکت، محصولات و توانمندی‌های مجموعه خود، کاربردهای صنعتی پوشش‌های نانو ساختار را توضیح دادند.

در قسمت پایانی برنامه جناب مهندس فرشچی، صاحب امتیاز و سردبیر نشریه پوشش‌های سطحی و پیام آبکار و مدیرعامل شرکت نیکاب شیمی به بیان نقش مطبوعات تخصصی و آموزش در ارتقای صنعت پوشش و آبکاری پرداختند و جناب دکتر اشرفی‌زاده، رئیس هیئت‌مدیره انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران را معرفی کردند.

شایان ذکر است، در جلسات بعدی این دوره که در روزهای پنجشنبه ۲۳ و ۳۰ بهمن‌ماه از ساعت ۸ الی ۱۴ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد سرفصل‌های زیر ارائه می‌شوند:

تاریخ ساعت ارائه سرفصل ارائه‌دهنده
پنجشنبه ۲۳ بهمن ۹:۳۰-۸:۰۰ کاربردهای نانوپوشش‌ها در صنایع «دکتر رجب‌علی سراج»

(رئیس اداره پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت پدکس)

۱۰:۳۰-۹:۳۰ ماشین‌آلات پوشش‌دهی نانو به روش PVD

(پوشش‌های تزئینی و سخت)

«مهندس بابک رشیدی»

(مدیر بازرگانی شرکت یارنیکان صالح)

۱۱:۳۰-۱۰:۳۰ کاربردهای فناوری پلاسما در لایه نشانی و پردازش مواد «دکتر سید ایمان حسینی»

(مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دانش پویان ساتیا)

۱۲:۳۰-۱۱:۳۰ پوشش‌های نانو ساختار با دستگاه ARC PVD «دکتر سید اسماعیل شکیب»

(مدیرعامل شرکت کیمیای سعادت صنعت مدرن)

۱۳:۰۰-۱۲:۳۰ معرفی انجمن صنایع آبکاری ایران «بهرام کاظمی»

(دبیر انجمن صنایع آبکاری ایران)

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۹:۰۰-۸:۰۰ پوشش‌های نانو PVD  و کاربردهای آن «مهندس مهدی آتشی گلستان»

(مدیر کارخانهPVD  گلفا)

۱۰:۰۰-۹:۰۰ معرفی و کاربرد پوشش‌های لایه نازک در صنعت به روش PVD «مهندس حامد حاجی هاشمی»

(مدیر تولید شرکت مهندسی سطح سوین پلاسما)

۱۱:۳۰-۱۰:۰۰ پوشش‌های نانوساختار اکسیدی «دکتر امین حکیمی‌زاد»

(مدیر تولید و تحقیق و توسعه شرکت نانو آبکار ایساتیس)

۱۲:۳۰-۱۱:۳۰ طراحی و کاربرد پوشش‌های نوین نانوساختار سخت و مقاوم به خوردگی در صنایع «دکتر سارا خمسه»

(عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه رنگ)

علاقمندان تا روز چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در این دوره از طریق صفحه ثبت‌نام دوره در سایت ایوند اقدام کنند. شایان ذکر است، فایل‌های ارائه تمامی جلسات و فیلم کامل دوره پس از دوره در اختیار تمام شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

شرکت در این دوره برای عموم علاقمندان آزاد است و شرکت در این دوره به مخاطبان صنعتی، مدیران، کارشناسان و متخصصان شرکت‌ها، سازمان‌ها و صنایع، و همچنین اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقمند و مرتبط به صنعت پوشش‌دهی سطح توصیه می‌شود.

در پایان دوره به تمامی شرکت‌کنندگان گواهی پایان دوره از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اعطا خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با ایمیل ips@nano.ir مکاتبه و یا با شماره ۰۹۱۹۰۳۹۹۰۶۱ تماس حاصل یا از طریق واتساپ پیام ارسال نمایند.

شایان ذکر است این رویداد با حمایت معنوی انجمن خوردگی ایران، انجمن صنایع آبکاری ایران، انجمن علوم و تکنولوژی سطح ایران، نشریه پوشش‌های سطحی و نشریه پیام آبکار در معرفی و اطلاع رسانی به جامعه متخصصین حوزه پوشش‌دهی سطح در حال برگزاری است.