دریافت کمک هزینه از اتحادیه اروپا برای توسعه ماسک‌های نانو

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ماسک‌های نانو، مبلغ ۱۰۰ هزار یورو از اتحادیه اروپا در قالب برنامه Horizon 2020 دریافت کرده است تا بتواند فرآیند توسعه ماسک‌های جدید را تسریع کند.

شرکت دایرکتا پلاس(Directa Plus) صد هزار یورو کمک هزینه از سوی اتحادیه اروپا برای توسعه ماسک‌های صورت دریافت می‌کند. این بودجه برای کمک به تحقیقات دایرکتا پلاس در زمینه استفاده از فناوری گرافن برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌شود.

دایرکتا پلاس اعلام کرد که این حمایت مالی به‌عنوان بخشی از برنامه تحقیق و نوآوری Horizon 2020 اتحادیه اروپا به این شرکت اعطا می‌شود.

دایرکتا پلاس به‌عنوان تولیدکننده و تأمین‌کننده محصولات مبتنی بر نانوپلاکت‌های گرافن برای استفاده در بازارهای مصرفی و صنعتی، گفت: «ارزش این کمک هزینه در مجموع ۱۰۰۰۰۰ یورو به‌صورت بلاعوض بوده و پروژه‌ای را پوشش می‌دهد که انتظار می‌رود طی ۸ ماه آینده به نتیجه برسد.

این کمک هزینه به‌عنوان بخشی از پروژه Inno4Cov-19 برای کمک به تحقیقات دایرکتا پلاس در زمینه استفاده از فناوری گرافن برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استفاده می‌شود.

این شرکت که در فهرست AIM قرار دارد اعلام کرده است این پروژه براساس فعالیت‌های تحقیقاتی دایرکتا پلاس در طول سال ۲۰۲۰ برای توسعه ماسک صورت +G و فیلتراسیون +G انجام شده است.

این شرکت می‌گوید که اهداف اصلی پروژه، انجام آزمایش‌ها و بهبودهای لازم برای احراز صلاحیت ماسک‌های جراحی پیشرفته +G، ساخت فیلترهای جدید با قابلیت زیست تجزیه‌پذیری و فرآیند ضدعفونی کنندگی ماسک صورت با استفاده از وسایل خانگی نظیر اتو و سشوار است.

جولیو سزار، مدیرعامل شرکت دایرکتا پلاس می‌گوید: «ما به کمک‌های اعطاء شده به دایرکتا پلاس تاکنون برای مبارزه با کووید ۱۹ بسیار افتخار می‌کنیم. در همکاری با شرکای تحقیقاتی، ما ثابت کرده‌ایم که مواد تقویت شده با گرافن ‌می‌توانند مانع گسترش کووید ۱۹ به‌طور موثرتری نسبت به سایر پارچه‌ها شوند.»

وی می‌افزاید: «این کمک هزینه به ما امکان می‌دهد که بیشتر و سریع‌تر در بهبود خواص ماسک‌های صورت خود سرمایه‌گذاری کنیم، همچنین این بودجه به ما کمک می‌کند تا ماسک‌ها را برای استفاده بالینی آماده و امکان بازیافت آن‌ها را از محیط‌زیست فراهم کنیم.»