بیوسید نانویی، در مسیر تجاری‌سازی قرار گرفت

بیوسیدها ترکیباتی هستند که می‌توانند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرند. یکی از شرکت‌های توسعه‌دهنده بیوسید نانویی نتایج دلگرم‌کننده‌ای از تست‌های سم‌شناسی این محصول خود به‌دست آورده که مسیر تجاری‌سازی این بیوسید نانویی را هموار می‌کند.

شرکت زنگرافن (ZEN Graphene Solutions Ltd) اعلام کرد که نتایج فاز دوم آزمون سم‌شناسی محصول ضدباکتری و ویروس این شرکت بسیار امیدوارکننده بوده است. آزمایش ایمنی تکرار ۷ روز استفاده مکرر از Nucro Technics حاوی گرافن، برای استفاده دارویی در انسان نتایج دلگرم‌کننده‌ای به دنبال داشته است.

دکتر فرانسیس دوب، رئیس اجرایی شرکت زنگرافن، اظهار داشت: «این شرکت همچنان به توسعه بیشتر بیوسید خود ادامه می‌دهد، فناوری که به‌عنوان یک عامل دارویی در نظر گرفته می‌شود و پتنت مربوط به آن در حال ثبت است. ارزیابی ایمنی سلامت در مدل‌های پیش بالینی مهمترین هدف در این مرحله است. در این آزمون دوز بالا (۱۰۰۰ میلی‌گرم در کیلوگرم)، ۲۰۰۰۰ برابر بیشتر از حداقل غلظت بازدارندگی به‌دست آمده از تحقیق مونت سینا، به کار گرفته شد. ما آزمایش‌های جدید روی انسان را نیز انجام خواهیم داد.»

در این مطالعه روی موش‌ها با دوز مکرر، به گروه‌های سه تایی از موش‌های نر و ماده ۵۰ میلی‌گرم در کیلوگرم، ۲۵۰ میلی‌گرم در کیلوگرم یا ۱۰۰۰ میلی‌گرم در کیلوگرم از بیوسید شرکت زنگرافن، یک بار در روز و به مدت هفت روز داده شد.

این ترکیب به‌صورت خوراکی نزدیک به ناحیه گلوی موش‌ها به مدت ۷ روز در سطح دوز ۵۰ میلی‌گرم در کیلوگرم، ۲۵۰ میلی‌گرم در کیلوگرم یا ۱۰۰۰ میلی‌گرم در کیلوگرم تجویز شد. براساس مشاهدات بالینی، مصرف غذا، وزن بدن و آسیب شناسی بالینی خون، هیچ اثر منفی روی این شاخص‌ها در اثر استفاده از بیوسید دیده نشد.

زنگرافن یکی از شرکت‌های ارائه دهنده نانومواد است که فناوری مبتنی بر گرافن را توسعه می‌دهد که به محافظت از انسان، محیط‌زیست و بهبود محصولات موجود کمک می‌کند. زنگرافن در حال حاضر روی تجاری‌سازی یک پوشش مبتنی بر گرافن کار می‌کند که فناوری آن در انتظار ثبت پتنت است و اثربخشی ۹۹ درصد در از بین بردن عوامل بیماری‌زا از جمله در برابر کووید ۱۹ دارد. احتمالا زنگرافن روی استفاده از این ترکیب گرافنی به‌عنوان یک محصول دارویی در برابر بیماری‌های عفونی متمرکز شود.

هدف راهبردی این شرکت، قرار دادن نام زنگرافن به‌عنوان پیشرو در بازار مواد دوبعدی است که این کار با توسعه کاربردهای جدید گرافن در صنعت امکان‌پذیر می‌شود. زنگرافن یکی از شرکت‌های تولیدکننده مواد گرافنی است که این محصولات را از گرافیت استخراج شده از معدن آلبانی تولید می‌کند. آلبانی یکی از منابع بسیار غنی در منطقه اونتاریو را داراست که با هزینه کم و سازگار با محیط‌زیست می‌توان محصولات گرافنی از این معدن استخراج کرد.