بودجه‌ای که قرار است برای توسعه کیت نانویی تشخیص کرونا هزینه شود

یک شرکت فرانسوی با جمع‌آوری حمایت مالی به‌دنبال توسعه کیت‌های تشخیصی کرونا است که با استفاده از فناوری‌ نانو ارتقا یافته‌اند.

شرکت نوپای گرافیل (Grapheal) مبلغ ۹/۱ میلیون یورو برای تولید زیست‌حسگرهای مبتنی بر گرافن اختصاص می‌دهد. این استارت‌آپ به‌دنبال توسعه زیست‌حسگرهایی است که با استفاده از آن بتوان ویروس کووید ۱۹ را به سرعت شناسایی و پایش کرد.

با ادامه بیماری همه‌گیر کرونا، بسیاری از شرکت‌های نوپا شاهد سرمایه‌گذاری‌های جدید و زیادی در حوزه سلامت هستند. طبق گزارش European Venture Report for 2020، سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بیوتکنولوژی و دارویی از سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

در نتیجه این شرکت نوپای فرانسوی متخصص در حسگرهای پوشیدنی مبتنی بر گرافن ۱٫۹ میلیون یورو سرمایه برای توسعه کسب و کار خود جمع‌آوری کرده است.

استارت‌آپ گرافیل در سال ۲۰۱۹ تاسیس شد، این شرکت حسگرهای پوشیدنی و یک‌بار مصرف توسعه می‌دهد که نظارت و تشخیص مداوم را امکان‌پذیر می‌کند. این شرکت از موسسه نیل در مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه منشعب شده است.

بودجه جدید این شرکت شامل تأمین مالی از صندوق تسریع شرکت Novalis Biotech و چندین کمک هزینه نوآوری است.

این سرمایه‌ جمع‌آوری شده برای پیشبرد توسعه حسگرهای زیستی گرافیل صرف خواهد شد. این فناوری ترکیبی از نانومواد الکترونیکی، الکترونیک بی‌سیم قابل کاشت، تجزیه و تحلیل داده‌های نرم‌افزاری و فناوری‌های اینترنت اشیاء پزشکی ابری است.

دو کاربرد اول این فناوری، یکی آزمایش بزاقی دیجیتال کووید ۱۹ است که در پنج دقیقه غربالگری سریع در مناطق پرازدهام را انجام می‌دهد و دیگر ابزاری به نام WoundLab است، یک پچ زیست‌حسگر مبتنی بر گرافن که قابل انعطاف و شفاف است و عوامل بیوشیمیایی زخم را به‌طور مداوم ضبط و ذخیره می‌کند.

دکتر وینسنت بوشیات، مدیرعامل شرکت گرافیل، می‌گوید: «کاربردهای پزشکی گرافن تازه شروع به بررسی شده‌ است و ما در حال پیشبرد این تلاش‌ها هستیم. با در اختیار داشتن این بودجه، معتقدیم که اولین محصول ما می‌تواند قبل از پایان سال ۲۰۲۱ در بازار باشد.»

Novalis Biotech، که این بودجه را تأمین کرده، یک سرمایه‌گذار در مراحل اولیه است که با تمرکز بر فناوری‌هایی که هدف آن‌ها ایجاد انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی است، سرمایه‌گذاری می‌کند. ویم ون کریکینگ، بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید: «پتانسیل بسیار زیادی برای کاربردهای فناوری دیجیتال گرافیل وجود دارد.»

وی افزود: «آزمایش سریع بزاق کووید ۱۹ می‌تواند یک کیت تشخیصی بسیار مهم باشد که جهان برای بازگشت ایمن به حالت عادی‌، به ویژه در فرودگاه‌ها‌، سالن‌های کنسرت و استادیوم‌ها‌، به آن احتیاج دارد. فناوری آن‌ها با مقررات دقیق حریم خصوصی داده‌ها مانند GDPR اروپا سازگار است. این قطعاً یک دارایی حیاتی برای تمایز آن‌ها با محصولات رقیب است.»