تولید ماسک ‌نانو که از استاندارد FFP3 اروپا برخوردار هستند

شرکت ورسارین که پیش از ماسکی با استاندارد FFP2 را به بازار عرضه کرده بود، به تازگی موفق به دریافت استاندارد FFP3 برای ماسک جدید خود شد.

شرکت ورسارین (Versarien) اعلام کرد که ماسک‌های صورت تقویت شده با گرافن این شرکت از استاندارد محافظت اروپا FFP3 برخوردار هستند.

گروه مهندسی مواد پیشرفته ورسارین خوشحال است که می‌تواند اطلاعات جدیدی در مورد آخرین دستاوردهای مربوط به ماسک‌های صورت تقویت شده با گرافن این شرکت ارائه دهد.

چندی پیش اعلام شده بود که شرکت تابعه ورسارین در چین، یعنی شرکت بیجینگ ورسارین تکنولوژی (Beijing Versarien Technology Company Limited)، با شریک خود در زمینه پیشرفت بیشتر ماسک‌های صورت همکاری کرده است. این همکاری شامل آزمایش نمونه اولیه ماسک صورت تقویت شده با گرافن نسل دوم است که این آزمایش‌ها در مرکز تجزیه و تحلیل و آزمایش مناطق پایتخت در چین انجام شده‌است. در این آزمایش‌ها مشخص شد که این ماسک‌ها میزان فعالیت ضدویروسی ۹۹٫۹۲ درصد در برابر ویروس کووید ۱۹ نشان می‌دهند.

در توسعه بیشتر این فناوری، شرکت ورسارین اعلام کرد، پس از آزمایش نمونه‌های اولیه آخرین نسخه ماسک این شرکت، که ماسک غیرسوپاپی است، این ماسک‌ها الزامات استاندارد FFP3 برآورده کرده‌اند و بالاترین عملکرد را تحت استاندارد EN149 اروپا داشته و تأیید شده‌اند.

فرآیند صدور گواهینامه FFP3 شامل آزمایش بسته‌بندی، مقاومت مواد، عملکرد عملی ماسک، نشت به داخل، مقاومت در برابر تنفس، گرفتگی، سازگاری با پوست و محتوای دی‌اکسید کربن هوای استنشاقی است. به‌منظور تأمین معیارهای تأیید شده به‌عنوان ماسک FFP3، ماسک باید تمام آزمایش‌های مربوطه از جمله نشتی به داخل کمتر از ۲ و فیلتر کردن حداقل ۹۹ درصد از ریزگردها را انجام دهد.

این آزمایش طبق استاندارد EN149 اروپا در چین توسط SGS-CSTC Standards Technical Services Co. Ltd انجام شده ‌است.

نیل ریکتز، مدیرعامل شرکت ورسارین، اظهار داشت: «ما خوشحالیم که آخرین نسخه ماسک ما مراحل دقیق آزمایش FFP3 را پشت سر گذاشته است. در حالی که در حال حاضر یک ماسک FFP2 برای فروش داریم که به اعتقاد ما با سایر ماسک‌های موجود بسیار خوب مقایسه می‌شود، ارائه یک ماسک FFP3 غیرسوپاپ با خاصیت ضد ویروسی یک قدم مهم دیگر است و ما قصد داریم این ماسک‌ها را در اسرع وقت به بازار عرضه کنیم.»

این شرکت تابستان اعلام کرده بود که از پلیمر حاوی گرافن خود موسوم به پلی‌گرین برای تولید این ماسک‌های محافظ صورت استفاده می‌کند. افزوده شدن گرافن به پلیمر مزایای متعددی را به ارمغان می‌آورد که از آن جمله می‌توان به ارتقای خواص محصولات اشاره کرد که با همین فرایندهای تولید فعلی قابل انجام است.