همکاری صنعت و دانشگاه برای تست نانومواد جدید در باتری‌ها

شرکت نانووان با همکاری دانشگاه میشیگان قصد دارد تا فناوری اکسید کبالت نیکل منگنز لیتیوم (NMC) و اسپینل ولتاژ بالا (HVS) را در سیستم‌های مختلف باتری حالت جامد آزمایش کند. نتایج اولیه به‌دست آمده از این آزمایش مثبت بوده است.

شرکت نانووان (Nano One) یک شرکت فعال در حوزه باتری است که پتنت‌های متعددی برای تولید انبوه مواد مورد استفاده در باتری به ثبت رسانده است. این شرکت رهیافت‌هایی برای تولید پودرهای کاتدی ارزان و با کارایی بالا مورد استفاده در باتری‌های یون لیتیوم ارائه می‌دهد.

نانووان به‌تازگی اعلام کرده است که با همکاری دانشگاه میشیگان پیشرفت‌های تازه‌ای در زمینه مواد کاتدی باتری‌های حالت جامد به‌دست آورده است. نانووان با دانشگاه میشیگان در زمینه توسعه فناوری نوآورانه باتری حالت جامد همکاری می‌کند. مواد کاتدی اسپینل ولتاژ بالای تک‌بلوری پوشش‌دار شرکت نانووان در برنامه‌های آزمایشی دانشگاه میشیگان عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

مواد کاتدی اسپینل ولتاژ بالا ارزان، شارژ با سریع، فاقد کبالت و مناسب برای پیکربندی باتری حالت جامد است زیرا مانند سایر مواد موجب انقباض و انبساط سطح تماس کاتد و الکترولیت نمی‌شود.

ریچارد لاین، استاد علوم و مهندسی مواد در دانشگاه میشیگان (UM) می‌گوید: «نتایج اولیه ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که مواد کاتدی اسپینل ولتاژ بالا با الکترولیت‌های نوآورانه حاصل از پسماندهای کشاورزی تعامل خوبی دارند و ما مشتاقانه منتظر هستیم از این فناوری برای تولید باتری حالت جامد استفاده کنیم.»

گروه تحقیقاتی پروفسور لاین و افراد دیگر در آزمایشگاه‌های باتری دانشگاه میشیگان در حال بررسی جنبه‌های مختلف اجزای باتری هستند.

دکتر استفان کمبل، از مدیران نانووان می‌گوید: «ارزیابی استفاده از NATO NMC 811 و مواد کاتدی اسپینل ولتاژ بالا در باتری‌های حالت جامد حاوی الکترولیت‌های حالت جامد، نتایج مثبتی را نشان می‌دهد. نانووان پتانسیل زیادی برای رشد در بازارهای باتری حالت جامد دارد که ناشی از توجه به صنعت خودرو است.»

هدف از تولید باتری‌های حالت جامد بهتر، بهبود ایمنی، قدرت و دانسیته انرژی بالا است که با جایگزینی الکترولیت‌های مایع قابل اشتعال با یک رابط جامد بین کاتد و یک آند فلزی لیتیوم فوق‌العاده نازک است. نانووان برنامه‌های آزمایشی بی‌شماری را با رهبران صنعت و دانشگاه در دست اجرا دارد تا فناوری اکسید کبالت نیکل منگنز لیتیوم (NMC) و اسپینل ولتاژ بالا (HVS) را در سیستم‌های مختلف باتری حالت جامد آزمایش کند.

HVS، همچنین به‌عنوان اکسید منگنز لیتیوم نیکل (LNMO) شناخته می‌شود. این ماده ارزان و با شارژ سریع و بدون کبالت است که برای باتری‌های حالت جامد مناسب است زیرا مانند سایر مواد کاتدی موجب تورم و چروکیدگی مواد داخل باتری نمی‌شود. علاوه‌بر این، پودر تک بلوری پوشش‌دار اختصاصی نانووان از کاتد در برابر واکنش‌های جانبی محافظت می‌کند در حالی که امکان انتقال سریع یون‌های لیتیوم بین الکترولیت و کاتد را فراهم می‌کند.