همکاری دو شرکت برای توسعه پنل‌های خورشیدی با کمک فناوری‌ نانو

شرکت سانهیدروژن (SunHydrogen) همکاری جدیدی برای کمک به تولید گسترده پانل‌های هیدروژن انجام داده است.

سانهیدروژن و گروه اشمید (SCHMID) در آلمان برای ایجاد یک پلتفورم فرآیند جدید برای تولید گسترده نسل دوم پانل‌های هیدروژن نانوذره‌ای متحد شده‌اند.

این دو شرکت ۱۷ فوریه توافق‌نامه‌ای برای اجرای این پروژه امضا کردند که شامل سه مرحله اصلی طراحی، ارزیابی، ارزیابی فرآیند و مهندسی است.

پس از اجرای توافق با سانهیدروژن، گروه اشمید مفهومی را برای تولید تجهیزات سفارشی برای تولید در مقیاس بزرگ ارائه می‌دهد.

کریستین اشمید، مدیرعامل گروه اشمید، در مورد این مشارکت گفت: «ما برای این همکاری مهم در دستیابی به آینده‌ای سبز و به ویژه به کار با ژنراتور هیدروژن نانوذره‌ای بسیار هیجان‌زده هستیم. این فناوری درهای تازه‌ای به سوی تولید هیدروژن با کمترین هزینه ممکن باز می‌کند. با تکیه بر تجربه ما در ساخت سیستم PV و سیستم‌های ترکیبی همراه با توانایی ما در دستیابی به مقیاس صنعتی، به دنبال نشان دادن کارایی این محصول نوآورانه هستیم و مشتاقانه منتظر پیشرفت بخش هیدروژن تجدیدپذیر خواهیم بود.»

تیم یانگ، مدیرعامل سانهیدروژن، افزود: «ما از همکاری با شرکتی سطح بالا و معتبر مثل اشمید هیجان‌زده هستیم و معتقدیم که قدرت و نوآوری‌های اشمید در الکترونیک، فتوولتائیک و سیستم‌های انرژی پیشرفت به ما کمک خواهد کرد و نوید توسعه بیشتر این فناوری را می‌دهد. یکی از جنبه‌های اصلی این پروژه، همکاری بین دو شرکت است، که در این میان تیم ما در دانشگاه آیووا نقش بسیار مهمی برای کمک به ما در رسیدن به این مرحله داشته است. ما همچنین از سرمایه‌گذاران خود قدردانی می‌کنیم که به ما این امکان را داده است که با سرعت بیشتری به دنبال همکاری با رهبران بین‌المللی مانند گروه اشمید باشیم.»

لازم به ذکر است سانهیدروژن چندی پیش ۴ میلیون دلار حمایت مالی برای تسریع تجاری‌سازی فناوری هیدروژن سبز دریافت کرد. شرکت جی‌اچ‌اس اینوستمنتز که در نیویورک مستقر است اعلام کرد که تا سقف ۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری روی شرکت سانهیدروژن انجام داده تا توسعه فناوری تولید هیدروژن با نانوذرات و دیگر راهبردهای این شرکت به سرانجام برسد. سانهیدروژن در حال توسعه فناوری است که بتوان با هزینه کم هیدروژن تجدیدپذیر تولید کرد که برای این کار تنها از آب و نور خورشید استفاده می‌شود. منبع آن نیز می‌تواند آب دریا یا پساب‌ها باشد.

برخلاف سوخت‌های هیدروکربنی، مانند نفت، ذغال‌سنگ و گاز طبیعی که درصورت استفاده از آن‌ها دی‌اکسیدکربن و دیگر آلاینده‌ها تولید و وارد اتمسفر می‌شود، استفاده از سوخت هیدروژن باعث تولید آب خالص به‌عنوان محصول جانبی می‌شود. با بهینه‌سازی دانش الکترولیز آب در مقیاس‌ نانو، نانوذرات توسعه داده شده در این شرکت با تقلید از فتوسنتز، نور خورشید را برای جداسازی هیدروژن از آب استفاده کرده و هیدروژن تجدیدپذیر و سازگار با محیط‌زیست تولید می‌کند. سانهیدروژن با استفاده از روشی ارزان قیمت، هیدروژن تجدیدپذیر تولید می‌کند و قصد دارد تا هیدروژن تجدیدپذیر تولید شده را برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی مجهز به پیل سوختی عرضه کند.