شروع برگزاری مرحله سوم المپیاد نانو

مرحله سوم المپیاد نانو در حال برگزاری است. این مرحله از المپیاد نانو در روزهای ۱۴ الی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۹ در ۴ شهر منتخب برگزار می‌شود. ۲۹ دانش‌آموز برگزیده مرحله دوم از سراسر کشور با رسیدن به مرحله نهایی یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، برای کسب مدال‌های این دوره رقابت می‌کنند.

اسامی راه یافتگان به این مرحله از اینجا قابل دریافت است. این مرحله با موضوع «تاثیر نانوپوشش‌ها روی خوردگی فلزات» در سه بخش آموزش‌های مجازی، فعالیت آزمایشگاهی و آزمون کتبی و ارزیابی نهایی به‌صورت مجازی اجرا خواهد شد.

در بخش آموزش‌های مجازی ۵ کارگاه آموزشی آنلاین در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۴ بهمن‌ماه برای آمادگی برگزیدگان با مفاهیم اولیه خوردگی، انواع خوردگی و روش‌های جلوگیری از آن برگزار شد.

فعالیت‌‏های آزمایشگاهی از روز پنجشنبه مورخ ۱۴ اسفندماه در چهار شهر سنندج، مراغه، نیشابور و شیراز شروع شده و تا روز شنبه ۱۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت. این مرحله با حضور برگزیدگان همان شهر و شهرهای نزدیک با حضور ناظران و دستیاران علمی اعزامی توسط باشگاه نانو برگزار خواهد شد. همچنین اساتید راهنما به‌صورت آنلاین در این دوره حضور دارند و پشتیبان علمی دانش‌آموزان عزیز برای پاسخگویی به سوالات و انجام فعالیت‌‏های آزمایشگاهی هستند.

نتایج فعالیت‌های آزمایشگاهی داوطلبان برای انجام آزمون‌های لازم توسط ناظران باشگاه نانو به تهران ارسال و پس از انجام آزمون‏‌ها در مراکز معتبر علمی و دریافت نتایج، ارائه گزارش کار و تحلیل نتایج آزمون‌ها توسط دانش‌آموزان در یک جلسه آنلاین با حضور داوران المپیاد انجام خواهد شد.

مجموع نمرات کارگاه‌های آموزشی، آزمون کتبی و ارزیابی فعالیت‌های آزمایشگاهی به اضافه نظر داوران محترم، نتایج نهایی را مشخص می‌کند و بر اساس این نتایج مدال‌های طلا، نقره و برنز در مراسم اختتامیه که ۲۵ اسفند ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، اعلام خواهند شد.

لازم به یادآوری است، ثبت‌نام در یازدهمین المپیاد علوم و فناوری نانو، هم‌زمان با سایر المپیادها از ۳۰ آذر ۱۳۹۸ از طریق صفحه «المپیاد» سایت باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir آغاز شد و ۱۰۵۸۴ دانش‌آموز در این دوره از المپیاد نانو ثبت نام کردند.

آزمون مرحله اول یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو روز سه شنبه ۴ شهریورماه ۱۳۹۹ با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت آنلاین برگزار شد. پس از برگزاری موفق آزمون، ۴۱۸ نفر توانستند نمره حدنصاب برای ورود به مرحله دوم را کسب کنند. آزمون مرحله دوم یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو به صورت حضوری و با حضور ۳۴۱ دانش‌آموز برگزیده مرحله اول در ۱۹ حوزه به صورت هم‌زمان در ۱۷ استان کشور با موفقیت برگزار شد.

همچنین شایان ذکر است، المپیاد دانش‌آموزی نانو رویداد مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است و در راستای تفاهم‏‌نامه میان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در سال جاری با همکاری و هماهنگی این دو نهاد برگزار شده است.