ضدعفونی کردن دستگاه‌های خودپرداز با فناوری ‌نانو

یکی از بانک‌ها در آفریقای جنوبی با استفاده از فناوری ‌نانو، اقدام به ضدعفونی کردن دستگاه‌های خودپردازها کرده است.

شرکت آبسا (Absa) از فناوری‌ نانو برای ضدعفونی کردن دستگاه‌های خودپرداز استفاده می‌کند. این شرکت به تازگی اعلام کرده است که با استفاده از رهیافت مبتنی بر فناوری ‌نانو در دستگاه‌های خود، تلاش دارد تا با شیوع ویروس کرونا در دستگاه‌های خودپرداز خود استفاده کند.

تشیولا مهلانتلا، مدیر اجرایی شرکت آبسا می‌گوید: «بسیاری از مردم در آفریقای جنوبی به دسترسی روزانه به پول نقد وابسته هستند و دسترسی به آن به روشی ایمن و بهداشتی از طریق دستگاه‌های خودپرداز شرکت آبسا در سراسر کشور عملی است. ما با استفاده از راه حل فوتوکاتالیستی نانویی در دستگاه‌های خودپرداز شرکت آبسا، اطمینان حاصل می‌کنیم که بهداشت دستگاه‌های خودپرداز ما برای همیشه بهبود می‌یابد، این برای اولین بار است که در آفریقای جنوبی اتفاق می‌افتد.»

مدیران شرکت آبسا می‌گویند: «این رهیافت مبتنی بر فناوری ‌نانو سطح نظافت و بهداشت را در دستگاه‌های خودپرداز ارتقا می‌دهد.»

این محلول یک فوتوکاتالیست پایه آب است، به این معنی که توسط یک منبع نور فعال می‌شود و نیازی به استفاده مجدد مداوم ندارد.

مسئولان این بانک می‌گویند که اثربخشی این محلول طولانی مدت است و نیاز به تمیز کردن مداوم دستگاه‌های خودپرداز با مواد شیمیایی خطرناک را از بین می‌برد.

مهلانتلا می‌افزاید: «استفاده از این محلول مانع استفاده از دستگاه خودپرداز نمی‌شود. این روش کاملا ایمن است و به‌عنوان یک راه حل در سطح جهانی در صنایع، از جمله صنایع غذایی و بیمارستان‌هایی که تعامل انسان در آن‌ها زیاد است، به کار گرفته شده ‌است.»

آبسا خاطر نشان کرد که در ابتدای شیوع کرونا، این شرکت متعهد شد که سلامت و امنیت مشتریان و همکاران خود را در شعب و مراکز خود اولویت‌بندی کند.

همچنین پوسترهای فاصله اجتماعی در همه سایت‌های خودپرداز و نشانگرهای روی زمین را در جاهایی که امکان‌پذیر بود، نصب کرد.

مهلانتلا گفت: «ما همچنان به حمایت تراکنش از طریق کانال‌های کاملاً دیجیتالی خود برای داشتن گزینه‌های بانکی امن‌تر و راحت ادامه می‌دهیم. ما مشتریان خود را تشویق می‌کنیم تا با شستن دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ضدعفونی‌کننده دست، ماسک محافظ صورت و رعایت پروتکل‌های فاصله اجتماعی، در اولویت‌بندی سلامت کشور به ما بپیوندند.»