باتری‌های نانویی که ۱۵ سال دوام دارند

یک استارت‌آپ هندی موفق به توسعه باتری‌هایی با شارژ سریع شده که قابلیت استفاده تا ۱۵ سال را دارد. این باتری‌ها به سرعت شارژ می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در خودروها به کار برد.

شرکت لاگ‌ناین (Log 9)، یک استارت‌آپ نانویی است که ادعا می‌کند باتری‌های جدیدی طراحی کرده که برای خودروهای الکتریکی قابل استفاده بوده و دوام ۱۵ ساله دارد. این شرکت با شرکت‌هایی مانند آمازون، شدوفکس و دلهیوری همکاری کرده است.

شرکت لاگ‌ناین، یک استارت‌آپ هندی است، که باتری جدید خود را برای وسایل نقلیه الکتریکی طراحی کرده است. شرکت لاگ‌ناین ادعا می‌کند که فناوری باتری شارژ سریع آنها قادر است کمتر از ۱۵ دقیقه به شارژ کامل برسد. این استارت‌آپ از تخصص جمعی خود و دانش فنی حوزه ابرخازن و گرافن در توسعه باتری استفاده کرده است. این تولید کننده ادعا می‌کند که باتری جدید آنها برتر از باتری‌‌های EV موجود در هند و همچنین بازارهای بین‌المللی است. شرکت لاگ‌ناین همچنین ادعا می‌کند که این باتری جدید بیش از ۱۵ سال قابلیت استفاده دارد.

ادعاهای دیگر نیز توسط استارت‌آپ بنگالورو مطرح شده ‌است، این شرکت مدعی است که باتری که آن‌ها طراحی کرده‌اند ۵ برابر توان بالاتری داشته و این موضوع به افزایش ظرفیت بار و شتاب خودرو کمک می‌کند. علاوه‌بر این، شرکت لاگ‌ناین ادعا می‌کند از نظر مقاومت در برابر آتش و برخورد با اجسام، ۵ برابر امن‌تر از باتری‌های لیتیوم یون است. این شرکت نوپای هندی می‌‌گوید که باتری‌های جدید آن‌ها قادر به تامین انرژی وسایل نقلیه از تا ۷۰ کیلومتر برای دو چرخ EVS و ۶۰-۸۰ کیلومتر برای سه چرخ EVS است.

انتظار می‌رود که کاربرد اولیه این باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی داخل شهری باشد. این شرکت تعامل B2B از هند را به‌عنوان هدف خود قرار می‌دهد. گفته شده‌است که شرکت لاگ‌ناین با آمازون و چندین شرکت دیگر همکاری کرده است.

این شرکت قصد دارد باتری شارژ سریع خود را تا ماه مارس ۲۰۲۲ در بیش از ۳۰۰۰ وسیله نقلیه بکار ببرد. یکی از ویژگی‌های جالب توجه گرافن، افزایش سرعت شارژ باتری است. از آنجایی که افزودن گرافن به باتری‌ها نیازمند زیرساخت جدیدی نیست، با استفاده از فناوری‌های رایج و فرآیندهای تولید فعلی در صنعت می‌توان آن را به کار برد. استفاده از این ماده می‌تواند ظرفیت باتری‌ها را افزایش دهد. این ماده به دلیل هدایت الکتریکی و ویژگی‌های ساختاری گزینه مناسبی برای توسعه محصولات در بخش انرژی است. گرافن به دلیل ضخامت بسیار کمی که دارد، می‌تواند برای ذخیره‌سازی انرژی استفاده شده و از طرفی استحکام ساختاری محصول را نیز بهبود می‌دهد.