استفاده از بتن‌های تقویت شده با فناوری ‌نانو برای ساخت شومینه‌

شرکت کانکرین لیمیتید (Concrene Limited) اعلام کرد که اولین محصول تجاری خود را که با گرافن تقویت شده به بازار عرضه کرده است. بتن‌های نانویی این شرکت در تولید شومینه به کار گرفته شده‌ است.

شرکت کانکرین لیمیتید بتن‌هایی به بازار عرضه کرده که با گرافن تقویت شده ‌‌است. در حال حاضر شرکت فیرویوو هارتساید (Fairview Hearthside)، طیف وسیعی از شومینه‌های پیش ساخته را برای منازل شخصی و سالن‌های حرفه‌‌ای در فضای باز با استفاده از این بتن‌های تقویت شده با فناوری ‌نانو موسوم به Concrene® تولید می‌کند. این شومینه‌ها به‌دلیل وجود گرافن دوام افزایش یافته، عملکرد طولانی مدت در فضای باز و ظاهر مناسبی از خود به نمایش می‌گذارند.

فناوری Concrene® به‌صورت پتنتی در بریتانیا، آمریکا، کانادا و اروپا به ثبت رسیده و در آن از گرافن در بتن تجاری استفاده شده‌ است.

افزودن مقدار کمی نانومواد گرافنی، تولید و عرضه شده توسط Concrene Thomas Swan & Co Ltd، روند سخت شدن بتن را بهبود می‌بخشد، که منجر به بهبود عملکرد سیمان، اجزاء بتن و فولاد می‌شود.

دکتر دیمیتار دیموف، بنیان‌گذار شرکت کانکرین می‌گوید: «من خوشحالم می‌بینم که در حال حاضر Concrene ® از مراحل آزمایشی گذشته است و به‌طور موفقیت‌آمیزی در حال تولید انبوه در آمریکا است. با پذیرش Concrene®، مشتری ما فیرویوو هارتساید اعتماد خود را به تخصص پیشرو ما در بازار نشان داده است و با استفاده از این فناوری پتنت شده، مزیت قابل توجهی در بازار به‌دست آورده است.»

مایکل ادواردز، مدیر تجاری مواد پیشرفته در توماس سوان می‌گوید: «این اولین گام مهم ما در همکاری با کانکرین است و ما خوشحال هستیم که محصول جدیدی را به فیرویوو هارتساید ارائه می‌کنیم، محصولی که با استفاده ازنانوپلاکت‌های گرافنی ما ساخته شده‌ است. پس از موفقیت محصولات ما در سایر حوزه‌ها، این اولین باری است که در حوزه بتن وارد می‌شویم و ما خوشحال هستیم که بخشی از این پروژه ارائه محصول جدید هستیم.»

محصولات نانوپلاکت گرافنی توماس سوان در تعدادی از محلول‌های بتنی توسط کانکرین موردآزمایش قرار گرفته که که نتایج نشان می‌دهد استفاده از این مواد با مقداری کم‌تر از یک درصد وزنی، مقاومت فشاری را بیش از ۲۰ درصد بهبود می‌دهد.

لازم به ذکر است که پیش از این شرکت توماس سوان همکاری مشترکی با شرکت گرافن کامپوزیتس انجام داده بود تا از گرافن برای ساخت جلیقه‌های محافظ استفاده کنند.