مدال‌آوران یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو چه کسانی هستند؟

مراسم اختتامیه یازدهمین المپیاد دانش‌آموزی نانو با معرفی مدال‌آوران این دوره برگزار شد. این مراسم روز دوشنبه ۲۵ اسفند ۹۹ به‌صورت مجازی برگزار و از کانال آپارات باشگاه نانو به‌صورت زنده پخش شد.

دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ضمن تبریک به برگزیدگان این دوره گفت: «المپیاد نانو ۱۱ سال برگزار شده و شیوه آموزشی فناوری نانو در ایران برای سایر کشورها الگو شده است». وی همچنین در مورد ارتباط برگزیدگان المپیاد نانو با ستاد نانو توضیح داد و گفت برگزیدگان رها نخواهند شد و به‌عنوان دانشجویان فعال در دانشگاه، با ستاد نانو همکاری خواهند داشت.

در ادامه آقای دکتر مظفری، مشاور رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: «ستاد نانو و سازمان پرورش استعدادهای درخشان در دو زمینه همکاری می‌کنند، جشنواره جوان خوارزمی و المپیاد نانو» وی همچنین توضیح داد ما هر سال شاهد موفقیت‌های خوبی در بخش فناوری نانو در جشنواره جوان خوارزمی هستیم و این سازمان برای برگزاری المپیاد نانو نیز با ستاد نانو همکاری خواهد کرد.

در این مراسم سه تماس تلفنی با مدیران ارشد ادارات آموزش و پرورش استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و فارس برقرار شد.

آقای نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان، آقای علامی رئیس اداره تکنولوژی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی و آقای قانونی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کردستان هر کدام به‌صورت جداگانه و در ارتباط اسکایپی، به برنامه‌های آموزشی استان خود در حوزه فناوری نانو اشاره کردند و به برگزیدگان این دوره از المپیاد تبریک گفتند.
همچنین اقای ابوالفضل زارع، دارنده مدال طلا در ششمین دوره المپیاد نانو که مهمان این برنامه بود گفت آزمون المپیاد در پیدا کردن علاقه شخصی و مشخص شدن مسیر زندگی وی بسیار تاثیرگذار بوده است. آقای زارع در ادامه به برگزیدگان این دوره از المپیاد توصیه کرد به رنگ مدال توجه نکنند و این نقطه را شروعی برای کسب موفقیت‌های بعدی و پله‌ای برای پرش به سکوهای بالاتر در نظر بگیرند.

در پایان نتایج رقابت ۳۰ برگزیده کشوری و راه‌یافته به مرحله نهایی المپیاد نانو اعلام و مدال‌های طلا، نقره و برنز این دوره به شرح جدول زیر معرفی شدند.

شماره داوطلبی نام نام خانوادگی استان شهر رنگ مدال
۱۱۲۲۰۰۱۸۰ آیناز رحیمی کردستان سنندج طلا
۱۱۱۲۲۰۰۲۳ امیر غلامی ایلام ایلام
۱۱۱۲۷۰۱۱۵ سید محمد رضا تقوی مازندران بابل نقره
۱۱۱۰۵۰۰۱۶ میلاد سالک محمد اسماعیلی آذربایجان شرقی تبریز
۱۱۱۱۱۰۱۷۶ علی ذبیحی خراسان رضوی مشهد
۱۱۱۱۷۰۱۵۹ محمد مهدی شریفی فارس شیراز
۱۱۲۲۰۰۱۷۹ بیتا زندسلیمی کردستان سنندج
۱۱۲۰۵۰۲۱۳ فرشته درختی خضرلو آذربایجان شرقی مراغه
۱۱۱۲۰۰۲۴۸ ادیب سبحانی کردستان سنندج
۱۱۲۰۵۰۰۳۷ سنا فروزان آذربایجان غربی ارومیه برنز
۱۱۱۰۷۰۳۲۷ سید نجف ابطحی بوشهر برازجان
۱۱۱۲۰۰۰۸۵ محمدسینا قادری کردستان قروه
۱۱۲۲۰۰۲۳۰ موژان پهلوانی کردستان سنندج
۱۱۱۱۱۰۰۰۸ رضا بیرم ابادی خراسان رضوی نیشابور
۱۱۱۲۰۰۰۵۱ محمد آرمند آبدارزاده کردستان سنندج
۱۱۱۲۰۰۰۲۵ برزان امیری کردستان دهگلان
۱۱۱۲۱۰۰۲۴ جویا خالقی کرمان کرمان
۱۱۲۱۷۰۲۷۴ محدثه تفکر فارس شیراز
۱۱۱۲۲۰۰۳۰ مهدی عبدالملکی همدان تویسرکان
۱۱۱۲۰۰۲۰۱ مهیمن ژولیده کردستان سنندج
۱۱۲۲۰۰۱۸۲ سیمین محمدی کردستان سنندج
۱۱۲۱۱۰۲۰۷ ریحانه رسیدئی خراسان رضوی نیشابور
۱۱۱۰۵۰۳۶۲ عادل دلائی میلان آذربایجان غربی خوی
۱۱۱۰۵۰۰۴۱ محمد متینی آذربایجان شرقی مراغه
۱۱۲۲۰۰۰۴۴ دلشاد قادری کردستان سنندج
۱۱۱۰۲۰۰۳۳ عرفان حسنی کوشکنو یزد میبد
۱۱۱۲۰۰۱۵۶ سوران عباسی کردستان سنندج
۱۱۱۲۰۰۰۵۴ عمر شریفی کردستان مریوان
۱۱۲۲۰۰۲۴۵ سارو حسین پناهی کردستان سنندج

یازدهمین دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو با شرکت بیش از ۱۰۵۰۰ دانش‌آموز آغاز و ۳۰ دانش‌آموز به مرحله سوم و نهایی راه پیدا کردند و این مرحله به‌صورت مجازی (برگزاری آنلاین کارگاه‌های تخصصی) و حضوری (به‌مدت سه روز کار در آزمایشگاه و انجام پروژه) در ۴ شهر سنندج، شیراز، مراغه و نیشابور برگزار و نتایج رقابت شرکت‌کنندگان در مراسم اختتامیه اعلام شد.

شایان ذکر است ثبت‌نام در دوازدهمین المپیاد نانو آغاز شده است و دانش‌آموزان علاقمند می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت باشگاه نانو به نشانی www.nanoclub.ir مراجعه نمایند.