عرضه نانوافزودنی برای استفاده در صنعت سیمان، رنگ و کامپوزیت

شرکت فرست گرافن نانوافزودنی جدیدی عرضه نموده که می‌توان از آن برای ارتقاء کیفیت محصولات حوزه سیمان، رنگ و کامپوزیت استفاده کرد.

فرست گرافن (First Graphene) طیفی از محصولات خود را با عنوان PureGRAPH AQUA به بازار عرضه می‌کند. این طیف جدید از محصولات فرست گرافن، افزودنی گرافنی پخش شده در آب است.

این محصولات از قبل در آب پخش شده و به‌صورت خمیر تهیه و در اندازه‌ها و غلظت‌های مختلف پلاکت‌های گرافنی به بازار عرضه می‌شوند.

PureGRAPH AQUA را می‌توان با محصولات پایه آب یا حلال شامل رنگ، لاتکس و کامپوزیت‌های سیمان مخلوط کرد. در حال حاضر این محصولات در تعدادی از پروژه‌ها در حال آزمایش بوده که می‌تواند منجر به کاربردهای جدیدی در بازار شوند.

این محصولات جدید در اندازه‌ها و غلظت‌های مختلف از پلاکت‌های گرافنی، از پنج میکرون تا ۵۰ میکرون در دسترس هستند. مواد گرافنی باعث انعطاف‌پذیری بیشتر محصولات در فرمولاسیون مشتریان شده‌است که بازخورد آن‌ها باعث شد تا شرکت فرست گرافن دامنه محصولات سوسپانسیون گرافنی خود را توسعه دهد.

PureGRAPH AQUA را می‌توان به راحتی در محصولات پایه آب یا حلال مانند رنگ، لاتکس و کامپوزیت‌های سیمان مخلوط کرد. افزودنی‌های گرافن هنگامی که در کاربردهای سیمان و لاستیک استفاده می‌شوند، خواص مکانیکی آن‌ها بهبود پیدا می‌کند؛ همچنین سلامت و ایمنی را ارتقاء داده و برای محیط‌زیست نیز مناسب هستند.

اندازه پلاکت‌های بزرگتر ۵۰ میکرونی موجود در این محصولات PureGRAPH AQUA به‌صورت ویژه برای کاربردهایی در صنایع سیمان و لاستیک مناسب است. دلیل این امر آن است که اندازه و نسبت ابعاد پلاکت بیشتر ویژگی‌های مکانیکی محصول نهایی را افزایش می‌دهد.

مایک بل مدیرعامل فرست گرافن، در مورد گسترش دامنه محصولات این شرکت می‌گوید: «ما همچنان به توسعه برنامه‌های جدید برای افزودنی‌های پودر PureGRAPH ادامه می‌دهیم، پس از گوش دادن به صحبت‌های مشتریان، مشخص شد که ما نیاز به تولید یک محصول دیگر نیز داریم که استفاده از آن آسان‌تر باشد و در سیستم‌های خاص مایع مخلوط شود.»

وی افزود: «در حال حاضر، PureGRAPH AQU به‌طور آزمایشی در تعدادی از پروژه‌های جدید و مهیج ما استفاده شده‌ است و ما شاهد این هستیم که این طیف محصول جدید می‌تواند فرصت‌های تازه‌ای در بازار برای مواد افزودنی گرافن با بازده بالا باز کند.»

فرست‌ گرافن دارای خط تولید قدرتمندی بوده که توانایی تولید صدها تن محصولات گرافنی در سال را دارد. همچنین این شرکت موفق به دریافت تاییدیه‌ها و گواهینامه‌های مربوط به فروش محصولات خود در اروپا و استرالیا شده‌است؛ در نتیجه می‌تواند ده‌ها تن از محصولات گرافنی را به این دو منطقه صادر کند. چندی پیش کنسرسیوم REACH به این شرکت اجازه داد تا ۱۰ تن از محصولات خود را در اروپا و انگلستان به فروش برساند. REACH کنسرسیومی است که وظیفه ارزیابی و صدور مجوز برای فروش مواد شیمیایی در اروپا را به عهده دارد. این سازمان نقش مهمی را در محافظت از سلامت انسان و محیط‌زیست در اروپا داشته که این کار با شناسایی و بررسی خواص و مواد شیمیایی انجام می‌شود.