فروش دومین نانوراکتور تولید بیودیزل به آمریکای جنوبی

شرکت کویتیشن تکنولوژیز دومین نانوراکتور تولید بیودیزل را به یکی از شرکت‌های مستقر در آمریکای جنوبی فروخت.

کویتیشن تکنولوژیز (Cavitation Technologies) اعلام کرد که گروه داسمت بالسترا، شریک راهبردی این شرکت از سال ۲۰۱۰، توافق‌نامه فروش سیستم Nano Reactor را با یک پالایشگاه بیودیزل در آمریکای جنوبی به اتمام رسانده است و این شرکت پیش‌بینی می‌کند درآمد تقریبی ۱۹۰،۰۰۰ دلار را دریافت کند.

این راکتور به‌عنوان ابزاری برای افزودن مواد برای خنثی‌سازی و پیش تصفیه بوده که از فناوری ثبت شده این شرکت بهره‌مند است و قادر به کاهش هدر رفت روغن بوده، مقدار اسید مورد نیاز برای خنثی‌سازی را نیز کاهش می‌دهد. این نانوراکتور از مواد اولیه مختلف مانند روغن سویا، روغن کانولا و روغن نخل استفاده می‌کند.

داسمت بالسترا یک فناوری استریفیکاسیون را توسعه داده است که امکان پردازش طیف گسترده‌ای از مواد اولیه با اسیدیته بالا، مانند اسیدهای چرب و اسید اولئین با گلیسرول غلیظ نمک‌زدایی شده را داشته و در نهایت یک روغن استریل شده خنثی مناسب برای تولید بیودیزل را تولید می‌کند. یکی از مزیت‌های این راکتور، امکان ترکیب و استفاده از مواد اولیه با کمترین کیفیت است، در حالی که کیفیت بیودیزل تولید شده از مواد اولیه درجه پایین با استفاده از بیودیزل نانو راکتور، بسیار بالا است و نسبت به کیفیت بیودیزل تولید شده با استفاده از روش‌ها و فن‌آوری‌های مرسوم بهتر است.

نیل ولوشین می‌گوید: «این سفارش خرید، دومین فروش سیستم بیودیزل شرکت ما در آمریکای جنوبی است و ارزش کل این خرید تقریباً ۱۹۰،۰۰۰ دلار است. سیستم نانوراکتور ما صنعت پردازش بیودیزل را با فناوری نوآورانه‌ای ارتقا داده و با این کار به تولیدکنندگان منطقه امکان می‌دهد از چندین ماده اولیه استفاده کنند و از بازده بالاتر و بهره‌وری بهتر بهره‌مند شوند. ما احساس می‌کنیم که این سفارش خرید دوم نشان دهنده پذیرش روزافزون فناوری منحصر به فرد ما در آمریکای جنوبی است و فرصت‌های شغلی عالی برای شرکت ما فراهم می‌کند.»

این شرکت در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و روی طراحی و ساخت ادوات و سیستم‌های تصفیه و بازیافت روغن فعالیت دارد. این محصولات می‌توانند در بخش استخراج روغن، تولید نوشیدنی، جداسازی ترکیبات نفتی و تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرند.

کویتیشن تکنولوژیز فناوری خود را با نام NanoReactorTM به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است. از این فناوری برای تصفیه روغن و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی فرآیند استخراج روغن استفاده می‌شود. این نانوراکتور می‌تواند کارایی فرآیند استخراج روغن را افزایش دهد.

دسمت بالسترا نیز یکی از تولیدکنندگان تجهیزات صنعتی است که محصولات مختلفی در بخش روغن، غذای حیوانات، سورفاکتانت، مواد شیمیایی و سوخت دیزلی به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در کشورهای مختلف جهان از برزیل، آمریکا و مکزیک گرفته تا مالزی، چین و هند شعبه دارد.