رویداد آنلاین برخط نانو ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد

رویداد «برخط نانو ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی» روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۹۹ به‌صورت آنلاین با ارائه مهندس ختمی مآب، دبیر کارگروه توسعه سرمایه انسانی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و مهندس باقری، مدیر بنیاد آموزش فناوری نانو برگزار شد.

رویداد روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه ۹۹ از ساعت ۱۶ الی ۱۸ به صورت آنلاین، با حضور ۷۴ شرکت‌کننده از  ۴۵ دانشگاه‌ کشور برگزار شد. هدف از برگزاری رویداد آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با حمایت‌های ستاد نانو از پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری و آشنایی با بنیاد آموزش فناوری نانو بوده است.

ستاد ویژه توسعه فناوری ‌نانو برنامه حمایت تشویقی از فعالیت‎‌های پژوهشی فناوری ‌نانو را از سال ۱۳۸۳ تا کنون اجرا نموده ‌است. این برنامه در راستای اهداف سند راهبرد ده ساله فناوری ‌نانو (۱۳۸۴-۱۳۹۴) با هدف ترغیب و تشویق محققان برای ورود به حوزه فناوری ‌نانو و به منظور پرورش سرمایه‌های انسانی متخصص برای توسعه این ‌فناوری در کشور انجام شده ‌است.

ابتدا جناب آقای مهندس ختمی مآب، دبیر کارگروه توسعه سرمایه‌های انسانی ستاد نانو، توضیحاتی را در خصوص معرفی ستاد نانو، کارگروه‌ توسعه سرمایه انسانی و ماموریت کارگروه، انواع حمایت‌های پایان‌نامه‌ها، روند ثبت و بررسی درخواست‌ها و نحوه پرداخت حمایت ارائه کردند. در پایان نیز به پاسخگویی سوالات شرکت‌کنندگان پرداختند.

در ادامه رویداد جناب آقای مهندس باقری، مدیر بنیاد آموزش فناوری نانو، به معرفی کارگروه ترویج دانشجویی و بخش‌های مختلف بنیاد آموزش فناوری نانو پرداختند فعالیت‌ها و آیین‌نامه‌های مربوط به قسمت‌های مختلف بنیاد آموزش فناوری نانو (سایت آموزش فناوری نانو، مسابقه ملی فناوری نانو، نانواستارتاپ، شبکه مدرسان و شبکه نهادهای ترویجی) مطالبی را ارائه کردند.

مسابقه‌ای با عنوان برخط نانو در این رویداد برگزار شد که از شرکت‌کنندگان خواسته شد که به ۴ سوال مسابقه تا پایان رویداد از طریق پیامک پاسخ دهند و به سه نفر به قید قرعه جوایز نقدی تعلق گرفت.

لازم به ذکر است این جلسات به‌صورت پیوسته و سلسله‌وار ویژه تحصیلات تکمیلی ادامه پیدا خواهد کرد که در آینده اطلاع‌رسانی خواهد شد.