تفاهم‌نامه‌ای برای عرضه نانومحصولات در آمریکا و برزیل

شرکت فرست گرافن (First Graphene) تفاهم‌نامه‌ای با یکی از تولیدکنندگان فولاد در برزیل امضا کرد. این شرکت اعلام کرد که این تفاهم‌نامه‌ با بزرگترین تولید کننده فولاد برزیل، گرداو (Gerdau) امضا شده ‌است.

این تفاهم‌نامه در حال حاضر التزام‌آور نبوده و به طرفین اجازه می‌دهد تا دو شرکت برای مذاکره در مورد شرایط مربوط به توافقنامه بحث و گفتگو کنند.

به‌عنوان بخشی از این توافق‌نامه تجاری پیشنهاد شده ‌است که شرکت گرداو به‌عنوان یک توزیع‌کننده منحصر به‌فرد برای محصولات فرست‌ گرافن در آمریکا معرفی شود. گرداو همچنین حق توسعه برنامه‌های کاربردی برای این محصولات را دارد.

قرار است گرداو مناطقی شامل کشورهای آمریکای جنوبی نظیر برزیل و احتمالا آمریکا را برای توزیع محصولات فرست ‌گرافن تحت پوشش قرار دهد.

اگر گرداو برخی از اهداف فروش و سرمایه‌گذاری از پیش تعیین شده را به‌دست آورد، توافق اولیه تجاری آن با فرست‌گرافن نیز ممکن است توسعه بیشتری پیدا کند.

مایک بل، مدیرعامل فرست ‌گرافن می‌گوید که این ارتباط با گرداو نشانه‌ای قوی از توجه بین‌المللی به فرست‌ گرافن است.

وی افزود: «ما خوشحالیم که گرداو فرصت‌های تجاری زیادی را در حوزه گرافن شناسایی کرده است. ارتباط با گرداو، که یک رهبر جهانی در بازارهای فولاد بوده و موقعیت بسیار تثبیت شده‌ای در آمریکا دارد، استفاده از گرافن را در طیف گسترده‌ای از برنامه‌های کاربردی تسریع خواهد کرد.»

در طول ۵ سال گذشته، شرکت فرست‌گرافن با دانشگاه‌های مختلفی همکاری داشته تا از کیفیت محصولات خود اطمینان حاصل کند. براساس ادعای مسئولان این شرکت، آنها هیچ شرکت تولیدکننده‌ دیگری را سراغ ندارند که بتواند ورق‌های گرافنی با ابعاد محصولات آن‌ها تولید کند.

ارزیابی این محصولات توسط شرکت فرست‌گرافن و شرکای صنعتی این شرکت در حال انجام است. مصرف‌کنندگان می‌توانند در مقیاس چند کیلوگرم از این محصولات را سفارش داده و خریداری کنند. فرست‌گرافن محصولات خود را با قیمت رقابت‌پذیر در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این شرکت به دنبال تداوم توسعه‌ گرافن است و برای این کار از فناوری منحصر به فرد خود استفاده می‌کند. فرست‌گرافن همکاری مشترکی با ۴ دانشگاه برای توسعه‌ مواد دوبعدی گرافن دارد. همچنین این شرکت با شرکای صنعتی مختلفی برای تجاری‌سازی گرافن کار می‌کند.