تست بی‌خطر بودن نانومواد، پیش از ورود به صنعت منسوجات

یکی از شرکت‌های تولید کننده گرافن که پیش از این محصولات خود را به صنایعی نظیر تولید آسفالت عرضه کرده، برای به کارگیری گرافن در منسوجات، از طریق یک آزمایشگاه بی‌طرف، تست‌هایی روی نفوذ گرافن در پوست انجام داده که نتایج نشان می‌دهد که استفاده از گرافن این شرکت در منسوجات بی‌خطر بوده و در پوست انسان نفوذ نمی‌کند.

شرکت دایرکتاپلاس (Directa Plus) نتایج تست‌های انجام شده روی پودرهای گرافنی و اثر آن روی پوست را منتشر کرد. براساس اطلاعاتی که این شرکت منتشر کرده، تست‌های موفقیت‌آمیزی در آزمایش‌های برون‌تنی به‌دست آمده که به مشتریان در صنعت نساجی ثابت می‌کند که آن‌ها می‌توانند با خیال راحت از گرافن در محصولات خود استفاده کرده و با به‌کارگیری گرافن در منسوجات، خواص جالب توجهی در این محصولات ایجاد کنند.

شرکت دایرکتا پلاس در این آزمایش‌ها نشان داده است که ترکیبات گرافنی این شرکت از طریق پوست انسان جذب نمی‌شود.

این تولید کننده گرافن گفته است که هشتمین آزمون برون‌تنی را انجام داده تا نشان دهد که پتانسیل جذب برای پودر گرافنی آن‌ها موسوم به G+ وجود ندارد.

این مطالعه با استفاده از استانداردهای بین‌المللی توسط گروه ثالث و مستقلی انجام شد و در آن از پوست انسان در محیط کشت آزمایشگاهی استفاده شده ‌است.

G+ خالص روی سطح بافت به مدت شش و ۲۴ ساعت اعمال شد و در پایان زمان آزمایش بررسی شد که چقدر G+ از طریق پوست جذب شده و به آن نفوذ کرده است.

این شرکت نتایج موفقیت‌آمیز آزمایش‌های برون‌تنی انجام شده را منتشر کرد تا نشان دهد این محصولات غیرسمی بوده و برای استفاده در بازارهای نساجی بی‌خطر هستند، جایی که مشتریان باید از ایمنی پوشاک تولید شده و بازار مطمئن باشند.

مسئولان این شرکت می‌گویند که ما همچنان در این مسیر به حرکت ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود که محصولات ما قبل از ورود به بازارهای هدف ایمن هستند.

محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات استفاده کرد. با این کار البسه‌ هوشمندی با خواص متفاوت تولید می‌شود. با افزودن G+ به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.

دایرکتا پلاس که یکی از تولیدکنندگان گرافن در جهان است، پیش از این نیز در صنایع مختلف نظیر تولید آسفالت و منسوجات فعالیت‌هایی داشته است. این شرکت چندی پیش اعلام کرد که محصولات گرافنی دایرکتاپلاس قرار است توسط یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نساجی مورداستفاده قرار گیرد. لورو پیانا یک شرکت ایتالیایی تولیدکننده پارچه و لباس بوده که به ‌دنبال استفاده از فناوری ‌‌نانو در منسوجات است.