توسعه کسب و کار نانویی در کره‌جنوبی با انعقاد قرارداد

ورسارین (Versarien) برای گسترش منافع خود در کره‌‌جنوبی وارد همکاری مشترک با یکی از شرکت‌های کره‌ای شد و ۱٫۹۳ میلیون پوند سرمایه‌گذاری راهبردی در قالب این قرارداد انجام داده است.

ورسارین به تازگی اعلام کرده است که یک توافق‌نامه جامع با شرکت گرافن‌لب (Graphene Lab)، یکی از شرکت‌های مستقر در کره‌جنوبی امضا کرده است، شرکتی که متخصص در گرافن تولید شده به روش لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار (CVD) است و از محصولات آن در حوزه‌های مختلف از جمله حسگرها، OLED‌ها و صفحه‌های لمسی شفاف قابل انعطاف، استفاده می‌شود. هدف از این قرارداد، توسعه دامنه فعالیت‌های هر دو شرکت ورسارین و گرافن‌لبز در کره‌‌جنوبی است.

این قرارداد بعد از کسب برخی دارایی‌ها و مالکیت‌های معنوی مرتبط با تولید گرافن شرکت هانوا ایرواسپیس (Hanwha Aerospace) مستقر در کره‌جنوبی منعقد شد که در ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ ورسارین آن را اعلام نمود. این قرارداد شامل مجموعه‌ای بیش از ۱۰۰ حق اختراع ثبت شده‌‌ است که بسیاری از آن‌ها در اصل در کره‌جنوبی توسعه داده شده‌اند که شامل روش‌های تولید گرافن به روش CVD و برنامه‌های کاربردی مرتبط با آن، به همراه تجهیزات تولیدی مناسب برای تولید گرافن با کیفیت بالا است.

علاوه‌بر این، گرافن‌لبز ۱٫۹۳ میلیون پوند در این شرکت سرمایه‌گذاری راهبردی انجام داده است. توافق‌نامه جدید گرافن‌لبز با شرکت تابعه متعلق به این شرکت در کره‌جنوبی، یعنی ورسارین کوریا (Versarien Korea)، موارد زیادی را در رابطه با فعالیت‌های پیشنهادی ورسارین و گرافن‌لبز در کره‌‌جنوبی پوشش می‌دهد.

عناصر اصلی توافق‌نامه عبارتند از:

این توافقنامه مجوز استفاده از ۱۴ پتنت شرکت ورسارین را به گرافن لبز در کره‌جنوبی می‌دهد. طبق این توافق‌نامه، گرافن‌لبز حق دارد با پرداخت حق امتیاز ۲ درصد در فروش به ورسارین، از علائم تجاری خاص ورسارین استفاده کند.

گرافن لبز ۱۵ درصد از سهام ورسارین کوریا را به ارزش اسمی خود بدست خواهد آورد و هیئت مدیره ورسارین کوریا نیز ۵ مدیر خواهند بود که چهار نفر آن‌ها توسط ورسارین و یک نفر توسط گرافن لبز معرفی می‌شوند.

گرافن‌لبز محل جدیدی را در کره‌‌جنوبی اجاره کرده و ورسارین‌کوریا بخشی از آن مرکز را تحت اجاره قرار می‌دهد. علاوه‌‌بر این، ورسارین کوریا و گرافن لبز توافق کرده‌اند که تجهیزات را با نرخ توافق شده با هم به اشتراک بگذارند.

گرافن لبز قرار است با هزینه توافق شده خدمات پشتیبانی از اپراتور و تعمیر و نگهداری به ورسارین کرویا ارائه دهد.