تایید بی‌خطر بودن پارچه‌های نانویی / استفاده برای تودوزی خودرو

یکی از شرکت‌های نانویی، با انجام تست‌هایی نشان داده که پارچه‌های تقویت شده فناوری‌ نانو این شرکت، آلرژی‌زا نبوده و برای پوست سمیتی ندارند. بنابراین، مسیر استفاده صنعتی از این پارچه‌ها به ویژه برای صنعت خودرو هموارتر می‌شود.

دایرکتا پلاس (Directa Plus) می‌گوید پوشش گرافن G+ این شرکت برای پارچه‌هایی که در تماس با پوست انسان هستند، مناسب است. این گفته مسئولان شرکت دایرکتا پلاس از روی تست روی داوطلبان استنتاج شده، تست‌هایی که در آن محققان دریافتند که گرافن این شرکت واکنش منفی با پوست ندارد.

دایرکتا پلاس به تازگی اعلام کرده که پوشش جدید گرافنی آن‌ها موسوم به G+ برای استفاده در پارچه‌ها توسط آزمایشگاه ثالث مستقلی مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده‌ است که این پارچه‌های تقویت‌شده با گرافن دایرکتا پلاس برای تماس با پوست انسان مناسب است. گزارش شده‌ است که این پارچه‌ها برای پوست تحریک کننده نیست.

این شرکت اعلام کرده که پوشش G+ به‌طور خاص برای بازارهای خودرو، تودوزی، طراحی داخلی، لوازم جانبی و لوازم الکترونیکی مصرفی تولید شده‌‌ است.

این ماده از نظر حرارتی و الکتریکی رسانا، ضدباکتری و ضدویروس (دارای گواهینامه ضد SARS CoV-2)، مقاوم در برابر اشعه ماورا بنفش و سایش است و می‌توان آن را در طیف گسترده‌ای از لایه‌ها، از پارچه‌های طبیعی و مصنوعی گرفته تا غیربافته و میکروالیاف و همچنین نمد و چرم استفاده کرد.

از سال ۲۰۱۴، شرکت دایرکتا پلاس در AIM 28 آزمایش در مورد کاربردهای مختلف G+ گرافن را سفارش داده است، که همگی عدم تأثیرات منفی بر سیستم‌های زیستی را تأیید کرده‌اند.

جولیو سزارو مدیر ارشد اجرایی دایرکتا پلاس در گزارشی گفت: «مثل همیشه، محصولات ما قبل از عرضه به بازارهای هدف با بالاترین استانداردهای ممکن آزمایش ‌می‌شوند. از آنجا که محصولات ما از نظر سمیت و آلرژی آزمایش شده‌اند، شرکای تجاری دایرکتا پلاس می‌توانند محصولات جدید و نوآورانه‌ای را با G+ تولید کنند، زیرا می‌دانند برای مصرف‌کنندگان خود ایمن هستند.»

محصولات گرافنی شرکت دایرکتا پلاس را می‌توان به روش‌های مختلف برای تغییر یا بهبود خواص الیاف منسوجات استفاده کرد. با این کار البسه‌ هوشمندی با خواص متفاوت تولید می‌شود. با افزودن G+ به داخل الیاف و منسوجات، هدایت الکتریکی و گرمایی محصول نهایی تغییر کرده و از سوی دیگر می‌توان از خواص آنتی‌باکتریال در منسوجات استفاده کرد. گرافن می‌تواند مدیریت گرمایی لباس را بر عهده گرفته، گرمای ایجاد شده را پخش کند و از آن برای انتقال اطلاعات و رفع بو استفاده کند.