بهره‌گیری از محاسبات کوانتومی در توسعه کسب و کار

یکی از شرکت‌های مستقر در دبی به‌دنبال استفاده از توانایی‌های کامپیوترهای کوانتومی در توسعه کسب و کار خود است. از این رو، این شرکت وارد همکاری با یک شرکت کانادایی که تولیدکننده سامانه‌های محاسبات کوانتومی است، شده‌ است.

شرکت دی‌پی ورد (DP World) در امارات متحده عربی برای بهینه‌سازی کسب و کار، فناوری محاسبات کوانتومی را مورد بررسی قرار می‌دهد

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد، شرکت بندری دبی دی‌پی ورد در حال کاوش و بررسی فناوری محاسبات کوانتومی برای بهینه‌سازی فعالیت‌های خود است.

این شرکت گفت که با شرکت دی‌ویو سیستمز (D-Wave Systems)، یکی از شرکت محاسبات کوانتومی کانادایی، در حال بررسی چگونگی استفاده از فناوری پیشرفته محاسبات کوانتومی در تجارت است.

این شرکت جلسات آموزشی برای کارمندان خود و همچنین تمرینات واقعی محاسبات کوانتومی ترتیب داده است.

شرکت دی‌پی ورد اعلام کرده است که این فناوری را می‌تواند برای لجستیک صنعتی، ناوگان و مدیریت ترافیک و سایر عملیات در سراسر زنجیره تأمین خود استفاده کند.

محمد المعلم، مدیر اجرایی دی‌پی ورد می‌گوید: «کامپیوترهای کوانتومی، بهتر از کامپیوترهای سنتی، قدرت پردازش داشته و این توانمندی را می‌توان برای حل مسائل پیچیده استفاده کرد.»

شرکت دی‌ویو سیستمز، شرکتی در زمینه کامپیوترهای کوانتومی است که از سال ۱۹۹۹ در ایالت بریتیش کلمبیا در کشور کانادا آغاز به کار کرد. در ۱۱ می ۲۰۱۱، این شرکت از رایانه کوانتومی خود با نام D-Wave One به‌عنوان «اولین رایانه تجاری قابل‌دسترس کوانتومی جهان» با پردازنده ۱۲۸ کیوبیت رونمایی کرد. در می ۲۰۱۳ این شرکت اعلام کرد که طی همکاری بین ناسا، انجمن پژوهش فضایی دانشگاه‌ها و گوگل، یک آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتومی ایجاد کرده است که از رایانه کوانتومی ۵۱۲ کیوبیتی D-Wave Two برای پژوهش در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی و مسئله بهینه‌سازی بهره می‌برد. در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۵ یکی از جدیدترین محصولات این شرکت با نام D-Wave 2X با پردازنده ۱۰۰۰+ کیوبیت در آزمایشگاه هوش مصنوعی کوانتومی نصب و راه‌اندازی شد. در حال حاضر نیز پیشرفته‌ترین دستگاه این شرکت ظرفیتی معادل ۲۰۰۰ کیوبیت دارد و در اختیار ناسا و سایر متقاضیان این فناوری قرار دارد.