غول فولاد برزیل، وارد کسب و کار نانویی شد!

شرکت گرداو، از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در برزیل، با تاسیس شرکت جدیدی قصد دارد تا وارد کسب و کار نانویی شود. گرداو پیش از این به مدت چهار سال تحقیق و توسعه در حوزه فناوری‌ نانو انجام داده بود.

گرداو (Gerdau)، غول فولاد در برزیل و تیروان پارتنر، شرکت جدیدی به نام گرداو گرافن (Gerdau Graphene) را تاسیس کردند تا محصولات مبتنی بر گرافن را تولید و به بازار عرضه کنند. این شرکت همچنین در حال افزایش حضور و توانایی‌های خود در مرکز نوآوری مهندسی گرافن (GEIC) در دانشگاه منچستر است.

این شرکت جدید با همکاری دانشگاه منچستر به‌عنوان بخشی از یک اتحاد راهبردی جهانی با هدف تبدیل شدن به یک توسعه دهنده پیشرو در محصولات تقویت شده با گرافن در قاره آمریکا کار خواهد کرد.

گرداو گرافن مستقل از بخش‌های تجاری فولاد شرکت مادر خود، فعالیت خواهد کرد. این شرکت فناوری پیشگامانه در صنعت ساخت و ساز، روان کننده‌های صنعتی و خودرویی، لاستیک، ترموپلاستیک، پوشش و حسگر در برزیل و در سراسر آمریکای شمالی عرضه خواهد کرد.

گرداو گرافن بخشی از Gerdau Next است، برنامه‌ای از شرکت گرداو که در آن این شرکت به دنبال حضور در حوزه‌های جدید خواهد بود تا در رشته‌هایی جدید جدا از فولاد نیز فعالیت کند.

الکساندر کورئا، مدیر کل گرداو گرافن، توضیح داد: «به لطف پیشنهاد ما در زمینه تولید اقتصادی گرافن در مقیاس بزرگ، ورود ما به بازار منحصر به فرد است. ما با مزیت عضویت در یک گروه مستحکم و دارای اعتبار جهانی بالا، در حالی که تحت فلسفه نوآوری باز با همکاری چندین اکوسیستم و شرکا فعالیت می‌کنیم، به بازار رسیده‌ایم. ما در حال حاضر با مرکز گرافن در منچستر کار می‌کنیم. به لطف این اتحاد راهبردی، اطمینان داریم که گرداو گرافن یک بازیکن مهم در قاره آمریکا خواهد بود.»

گرداو به مدت چهار سال در مورد گرافن تحقیق کرده است. در سال ۲۰۱۹، این شرکت با GEIC برای انجام تحقیقات در مورد گرافن همکاری کرد. در آن زمان، گرداو به یک گروه منتخب از شرکت‌ها در سراسر جهان با فضای اختصاصی برای تحقیق در GEIC پیوست.

دانیلو ماریانو مدیر ارشد پروژه گرداو گرافن که در GEIC مستقر است، افزود: «وقتی برای نوآوری در مواد پیشرفته فعالیت می‌کنید، هیچ جایی بهتر از منچستر در اروپا نیست. ما در حال اضافه کردن پرسنل و تجهیزات برای پشتیبانی از توسعه مواد در فضای آزمایشگاه خود در GEIC هستیم. ما همچنین از طریق موسسه هنری رویس و همچنین مشارکت با استارت آپ‌های با پتانسیل بالا همکاری‌های خود را در داخل دانشگاه گسترش می‌دهیم.»

دیوید هیلتون، رئیس توسعه تجارت (ساخت پیشرفته) MIDAS، آژانس سرمایه‌‌گذاری داخلی منچستر بزرگ، گفت: «این خبر خارق‌العاده‌ای است که گرداو می‌خواهد پس از تجربه ارزش زیادی که در GEIC به‌دست آورده، تجارت خود را با منچستر توسعه دهد.»