فراخوان شرکت در چالش نوآوری: ساخت غشای نانوساختار تبادل کاتیون

با اعلام فراخوان شرکت در چالش نوآوری با موضوع ساخت غشای نانوساختار تبادل کاتیون، علاقه‌مندان تا ۲۱ خرداد ماه فرصت دارند تا طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در سایت اینوتن درج شده، مدون و سپس از طریق سامانه این سایت به‌صورت آنلاین ثبت نمایند.

یکی از مهم‌ترین قطعات در پیل‌های سوختی، پیل‌های الکترولیز و ژنراتورهای هیدروژن، «غشای تبادل یونی» است. امروزه رایج‌ترین استفاده صنعتی این نوع غشا، در پیل‌های الکترولیز آب نمک برای تولید گاز کلر است. غشای تبادل یونی در این فرآیند نقش محوری دارد و خاصیت تراوایی آن برای یون سدیم، امکان جداسازی گاز کلر را فراهم می سازد. در حال حاضر با وجود مصرف بالای این غشا در داخل کشور در صنعت پتروشیمی و واحد کلر آلکالی، تامین آن از طریق واردات انجام می پذیرد. از این رو تولید این محصول در داخل کشور جهت جلوگیری از خروج ارز و رفع مشکلات واردات به‌دلیل موانع تحریمی، بسیار حائز اهمیت است.
هدف اصلی اینوتن از برگزاری این چالش، شناسایی و ارزیابی طرح‌های نوآورانه و همچنین ساخت نمونه محصول غشای تبادل یون‌های مثبت (کاتیون‌ها)، مبتنی بر استانداردهای فنی و الزامات تولید اقتصادی برای تولید این غشای پلیمری در داخل کشور است.
از تمامی علاقمندان اعم از شرکت‌های فناور، دانشجویان، پژوهشگران و… دعوت می‌شود که برای رفع مساله مطرح شده در این فراخوان شرکت نمایند.
شایان ذکر است که این چالش با حمایت «شبکه تبادل فناوری» برگزار خواهد شد و بدیهی است به برگزیدگان این چالش جوایز ویژه‌ای اهدا خواهد شد. جوایز شامل؛
تیم‌های برگزیده در مرحله اول؛ (۵/۷ میلیون تومان گرنت نقدی تولید محصول + ۵/۷ میلیون تومان گرنت آزمایشگاهی) تیم‌های برگزیده در مرحله دوم؛ (برگزیده اول: جایزه نقدی ۱۳ میلیون تومانی)، (برگزیده دوم: جایزه نقدی ۱۰ میلیون تومانی)
این تیم‌ها نیز می‌توانند در پایان از حمایت‌های شبکه تبادل فناوری جهت تجارسازی طرح نیز بهره‌مند شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www,innoten.ir مراجعه فرمایید.