تبدیل مواد شیمیایی خطرناک به مواد ایمن‌تر با فناوری‌ نانو

شرکت وانوس اس‌ای اقدام به توزیع نانومحصولی می‌کند که قابلیت خنثی‌سازی مواد شیمیایی خطرناک را دارد. این محصول که فست ‌اکت نام دارد می‌تواند مواد شیمیایی خطرناک را به محصولات جانبی بی‌خطر تبدیل کند.

شرکت وانوس اس‌ای (VANOS S.A) از عرضه دستگاه جدیدی برای مقابله با تهدیدات شیمیایی خبر داد. این شرکت قرار است محصول مبتنی بر فناور‌ی‌ نانو موسوم به فست اکت (FAST-ACT) را برای جلوگیری از تهدیدات شیمیایی توزیع کند. فست ‌اکت توسط شرکت تیمیلون (Timilon Corporation) تولید می‌شود.

شرکت وانوس اس‌ای اعلام کرده است که دستگاه فست ‌اکت فقط در ۹۰ ثانیه می‌تواند تهدیدات شیمیایی و مواد سمی را خنثی کرده و آن‌ها را به محصولات جانبی ایمن‌تری تبدیل کند.

شرکت وانوس اس‌ای به‌عنوان توزیع‌کننده و ارائه‌دهنده خدمات مجاز برای محصولات فست ‌اکت در یونان و قبرس منصوب شد.

شرکت وانوس اس‌ای با احترام به تعهد این شرکت در ترکیب ایمنی و نوآوری، همکاری جدید خود را با شرکت تیمیلون آغاز کرده است که باعث غنی‌سازی فعالیت‌های شرکت وانوس اس‌ای با فست ‌اکت می‌شود. اولین برنامه همکاری این دو شرکت در بخش جاذب‌های نانویی در برابر تهدیدهای شیمیایی است، که یک فرمولاسیون اختصاصی غیرسمی با عملکرد بالا بوده و قادر است با استفاده از مواد ویژه‌ای که دارید بلافاصله خطرات شیمیایی را خنثی کند.

طیف گسترده‌ای از ابزارها و امکانات، فست ‌اکت را به ابزاری ارزشمند برای انواع محیط‌ها از جمله حمل و نقل عمومی و تجاری، تاسیسات دولتی، آزمایشگاه‌ها، تاسیسات تولیدی، اماکن خرید و سرگرمی، پلیس، آتش‌نشانی و سایر موارد واکنش اضطراری، امکانات بهداشتی و درمانی در هر مکان تبدیل می‌کند، فضاهایی که در آنجا مواد شیمیایی خطرناک یک تهدید بالقوه است.

فست ‌اکت توسط سیستم‌های جاذب درجه نظامی تهیه شده و تحت قرارداد وزارت دفاع و قراردادهای آژانس‌های نظامی دولت (DTRA، NSF ، DARPA) است.