تامین نیاز صنعت به نانوالیاف با دستگاه‌های الکتروریسی تمام اتوماتیک

شرکت فن آوران تجهیزات نانو آزما دستگاه‌های الکتروریسی تمام اتوماتیک تولید و به بازار عرضه کرده است. در حال حاضر برای تولید ماسک و فیلترهای تصفیه آب از نانوالیاف تولیدی این دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

مهندس حمیده عظیمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فن آوران تجهیزات نانو آزما می‌گوید: «این شرکت فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در زمینه تولید دستگاه‌های تولید الکتروریسی آزمایشگاهی و صنعتی آغاز کرد و تا کنون بیش از ۷۰ دستگاه الکتروریسی در سراسر کشور در مراکز دانشگاهی و صنعتی مستقر کرده است. در حال حاضر نسخه صنعتی این دستگاه نیز تولید و به بازار عرضه شده و یکی از این تجهیزات برای تولید ماسک‌های تنفسی استفاده می‌شود. همچنین یکی دیگر از این دستگاه‌های الکتروریسی برای ساخت فیلترهای تصفیه آب استفاده می‌شود.»

دستگاه الکتروریسی شرکت دانش‌بنیان فن‌آوران تجهیزات نانو آزما قادر به تبدیل بسیاری از انواع پلیمرهای مختلف از جمله پلیمرهای مصنوعی، طبیعی و زیست تخریب پذیر و یا پلیمر/کامپوزیت به نانوالیاف در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی است. این شرکت دستگاه الکتروریسی تمام اتوماتیک را در پنج مدل مختلف طراحی و به بازار ارائه می‌شود.

شرکت نانوآزما یک شرکت دانش‌بنیان فناور با رویکرد چند جانبه در تولید دستگاه‌های الکتروریسی و همچنین محصولات نانوالیافی است. دستگاه‌های این شرکت در زمینه تحقیقات زیستی، پزشکی و مهندسی بافت، نانوغشاها، نانو حسگرها، زیست محیطی، کاتالیست‌ها، سل‌های خورشیدی، باتری‌ها، ابر خازن‌ها، پوشش‌های ضد آب و تنفس‌پذیر، نانوالکترونیک، نانوکامپوزیت، جاذب‌ها و غیره کاربرد دارند. همچنین دستگاه‌های الکتروریسی این شرکت می‌تواند مجهز به نوعی سیستم جمع‌آوری نانوالیاف شود که بوسیله آن بافت نانوالیاف تحت زوایای مختلف فرآهم می‌شود.

طراحی دستگاه‌های الکتروریسی تحقیقاتی این شرکت به گونه‌ای است که هم برای تولید لایه‌های بی‌بافت قابل استفاده است و هم اینکه می‌توان انواع کانال‌های باریک برای تحقیقات رگ مصنوعی، رگ مهندسی بافت و کانال‌های عصبی را طراحی کرد. علاوه براین امکان آرایش‌دهی و بافت نانوالیاف نیز در این دستگاه‌ها وجود دارد. این خصوصیات باعث تمایز دستگاه‌های تحقیقاتی نانوآزما از سایر دستگاه‌ها می‌شود. این شرکت نوعی سیستم جدید برای تولید صنعتی نانوالیاف ابداع نموده است که بوسیله آن می توان غشاهای کارآمد برای فیلتراسیون مایعات و گازها تولید کرد.  هم‌اکنون دستگاه‌های صنعتی این شرکت در دو واحد تولیدی مستقر است. گروه مهندسی نانوآزما ارائه‌دهنده دستگاه‌های الکتروریسی صنعتی با کیفیت بالا در منطقه است و تلاش می‌کند محصولات نانوالیافی را در حوزه سلامت و صنعت وارد نماید.