استقبال هتل‌ها و رستوران‌ها از یک دستمال ضدعفونی‌کننده نانویی

شرکت لیکوئیدنانو که تولیدکننده یک نوع دستمال ضدعفونی‌کننده نانویی است، از علاقه ویژه برخی رستوران‌ها و هتل‌ها به این محصول خبر داد. در آستانه بازگشایی گسترده این مراکز، آن‌ها به دنبال ایجاد اطمینان در مشتریان خود هستند که این دستمال می‌تواند به آن‌ها برای رسیدن به این هدف کمک کند.

شرکت بریتانیایی لیکوئیدنانو (LiquidNano) می‌گوید پیش از اتمام همه‌گیری کرونا و آغاز بازگشایی مشاغل مربوط به هتل‌داری و رستوران‌ها، علاقه‌ قابل توجهی از سوی این مراکز به «ضدعفونی کننده‌های ضدویروس» خود شاهد بوده است.

دستمال‌های بهداشتی با استفاده از فناوری‌ نانو می‌تواند برای ایجاد ایمنی در کارکنان و مشتریان به کار رود و همچنین این دستمال‌ها قادرند تا یک پوشش ضدویروسی در صفحه‌های لمسی، پیشخوان‌ها، تلفن‌های همراه کارکنان و دستگیره درب ایجاد می‌کنند.

اندی میدلتون، بنیانگذار لیکوئیدنانو می‌گوید: «محصولات ما در حال حاضر با استقبال مشتریانی از صنعت هتل‌داری و رستوران، قرار گرفته است. این خبر خوبی است که محدودیت‌ها برداشته می‌شوند اما مردم کاملاً محتاط هستند. دستمال مرطوب ما یک پوشش میکروسکوپی از یک ماده ضدویروسی بر جای می‌گذارد، بررسی‌ها نشان داده است که حتی با گذشت زمان نیز همچنان موثر است.»

یکی از موسساتی که از دستمال مرطوب نانویی لیکوئیدنانو استفاده خواهد کرد گروه مهمان‌نوازی کیمیاگر (Alchemist hospitality) است که در نواحی مختلف بریتانیا از جمله منچستر و لندن فعالیت می‌کند.

سخنگوی این موسسه می‌گوید: «مشتریان ما با دانستن اینکه ما محصولی به آن‌ها عرضه می‌کنیم که باکتری‌ها و ویروس‌ها را برای مدت طولانی دفع می‌کند، احساس امنیت بیشتری می‌کنند. داشتن اطلاعات در مورد دانش پشت این دستمال مرطوب همچنین به ما این امکان را می‌دهد تا پاسخ واضحی به میهمانان خود بدهیم، که ممکن است در مورد روش‌های مراقبی و محافظتی انجام شده ما سوال کنند.»

دستمال مرطوب لیکوئیدنانو حاوی یک ژل برای ایجاد یک فیلم نامرئی است که ۵۰۰ برابر نازک‌تر از موی انسان است. این ژل باکتری‌ها و ویروس‌ها از جمله ویروس کرونا را از بین می‌برد. محصول Steri-Wipe نیز در قالب اسپری عرضه می‌شود.

این محصول حاوی یک ماده ضدعفونی‌کننده به نام Bacoban است که در آلمان تولید شده‌ است. خواص آن توسط انجمن بهداشت و میکروب‌شناسی آلمان (DGHM) در موسسه میکروبیولوژی پزشکی و بهداشت بیمارستان تأیید شده‌است.

تعدادی از کارگران NHS و موسسات خیریه از این دستمال مرطوب برای تمیز نگه داشتن صفحات لمسی موبایل خود استفاده کردند. اینها شامل خیریه پزشکی Life Lines در لندن و کارمندان واحد آسیب های نخاعی ملکه الیزابت در اسکاتلند بوده است.