فروش نانوراکتور تصفیه روغن در امریکای شمالی

شرکت کویتیشن تکنولوژیز اعلام کرد که موفق به عقد چهار قرارداد فروش نانوراکتور خود در آمریکای شمالی شده‌ است.

کویتیشن تکنولوژیز (Cavitation Technologies) یکی از شرکت‌های فعال در طراحی و ساخت ادوات و سیستم‌های تصفیه و بازیافت روغن با کمک فناوری‌ نانو، چهار قرارداد فروش سیستم Nano Reactor خود را با پالایشگاه‌های روغن نباتی در آمریکای شمالی به ثبت رساند. این راکتور به‌عنوان ابزاری برای افزودن مواد به‌منظور خنثی‌سازی و پیش تصفیه بوده که از فناوری ثبت شده این شرکت بهره‌مند و قادر به کاهش هدر رفت روغن است، مقدار اسید مورد نیاز برای خنثی‌سازی را نیز کاهش می‌دهد. این نانوراکتور از مواد اولیه مختلف مانند روغن سویا، روغن کانولا و روغن نخل استفاده می‌کند.

انتظار می‌رود که سیستم‌های Nano Reactor در سه ماهه اول سال جاری ارسال و با درآمد کلی ۱٫۴ میلیون پوندی در سال مالی شرکت منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۲۱ انجام شود.

با در نظر گرفتن سفارشات خرید از مشتریان قبلی این شرکت پیش‌بینی می‌کند درآمد کل ۷۳۰،۰۰۰ دلار برای این سیستم‌ها دریافت کند.

کویتیشن تکنولوژیز فناوری خود را با نام NanoReactorTM به‌صورت پتنتی به ثبت رسانده است. از این فناوری برای تصفیه روغن و کاهش اثرات مخرب زیست‌ محیطی فرآیند استخراج روغن استفاده می‌شود. این نانوراکتور می‌تواند کارایی فرآیند استخراج روغن را افزایش دهد.

نیل ولوشین، مدیر مالی کویتیشن تکنولوژیز می‌گوید: «در سطح بین‌المللی، خبرهای خوبی وجود دارد و همچنین انتظار می‌رود بازار جهانی تولید دانه‌های روغنی از ۳۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۳۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ رشد کند، که رشد سالانه مرکب ۵٫۸ درصد را نشان می‌دهد. انتظار می‌رود بازار این حوزه با رشد ۷ درصدی به ۵۱۹٫۲۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ برسد.»

چندی پیش نیز کویتیشن تکنولوژیز اعلام کرد که گروه داسمت بالسترا، شریک راهبردی این شرکت از سال ۲۰۱۰، توافق‌نامه فروش سیستم Nano Reactor را با یک پالایشگاه بیودیزل در آمریکای جنوبی به اتمام رسانده است و این شرکت پیش‌بینی می‌کند درآمد تقریبی ۱۹۰،۰۰۰ دلار در قبال این فروش دریافت کند.

این شرکت در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و روی طراحی و ساخت ادوات و سیستم‌های تصفیه و بازیافت روغن فعالیت دارد. این محصولات می‌توانند در بخش استخراج روغن، تولید نوشیدنی، جداسازی ترکیبات نفتی و تصفیه آب مورد استفاده قرار گیرند.